سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 80246
منبع : خبرگزاری ايرنا
نائب رئیس انجمن های ورزشی قم:

هیات های ورزشی بانوان قم حتی یک زمین اختصاصی هم ندارند

قم نيوز : نائب رئیس انجمن های ورزشی استان قم گفت: در کنار سختگیری هایی که برای هیات های ورزشی بانوان در این شهر اعمال می شود، حتی یک زمین چمن نیز به ورزشکاران بانو اختصاص نیافته است.
هیات های ورزشی بانوان قم حتی یک زمین اختصاصی هم ندارند
هیات های ورزشی بانوان قم حتی یک زمین اختصاصی هم ندارند
به گزارش قم نیوز ندا زمانی افزود: پیگیری‌های زیادی صورت گرفت تا ورزشگاه تختی را به بانوان اختصاص دهند تا ورزشکاران رشته‌هایی از جمله دو و میدانی، فوتبال، راگبی، سافت بال و کریکت که نیاز به زمین چمن دارند، از آن استفاده نمایند، ولی تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

وی علت این محدودیت را اشراف ساختمان‌های اطراف ورزشگاه تختی به این محوطه عنوان و اضافه کرد: این رفتارها در حالی صورت می‌گیرد که بانوان ورزشکار استان قم بهترین حجاب را در طول تمرین‌ها و مسابقات ورزشی دارند.

وی خاطرنشان کرد: تیم استان‌های دیگر نه تنها مربی آقا دارند، بلکه در زمین‌های مشرف به ساختمان‌های دیگر تمرین می‌کنند و محدودیت‌های قم را ندارند.

زمانی گفت: چند سال است ورزش‌های راگبی، سافت بال و کریکت که جزو رشته‌هایی است که ورزشکاران آن باید در زمین روباز تمرین کنند، به دلیل نبود زمین چمن فعالیت خاصی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران این رشته‌ها در حالی از زمین اختصاصی محروم هستند که نخستین الزام این رشته‌ها، تمرین در زمین چمن است.

وی گفت: چهار زمین چمن در ورزشگاه یادگار امام (ره)، شهید حیدریان، تختی و هفت تیر موجود است که هر کدام بنا به دلایلی استفاده بانوان را مشکل نموده است.

زمانی ادامه داد: ورزشگاه یادگار امام در خارج از شهر قرار دارد و رفت و آمد به این مکان با خطرات و تهدیدهایی برای بانوان همراه است.

وی افزود: تمرین در زمین چمن ورزشگاه شهید حیدریان به دلیل همجوار بودن با اداره کل ورزش و جوانان و حضور آقایان، برای بانوان ممنوع می باشد.

به گفته وی، ورزشگاه تختی به دلیل اشراف ساختمان‌های اطراف و ورزشگاه هفت تیر نیز به دلیل دور بودن مسیر دسترسی، امکان استفاده را محدود نموده است.

نایب رئیس انجمن‌های ورزشی قم خاطرنشان کرد: از سوی دیگر زمین‌های چمن ورزشگاه یادگار امام و هفت تیر در فصل تابستان به مدرسه فوتبال اختصاص می‌یابد و بانوان اجازه استفاده ندارند.

وی گفت: مسابقات کشوری رشته کریکت در مردادماه برگزار می‌شود، ولی به دلیل تمرین نداشتن ورزشکاران را اعزام نخواهیم کرد، زیرا حداقل ۲ ماه مانده به مسابقات باید ورزشکاران در زمین چمن و فضای واقعی مسابقات تمرین کنند.

وی افزود: مسابقات سافت بال در شهریور برگزار می‌شود که امیدواریم بتوانیم زمین چمنی برای ورزشکاران هماهنگ کنیم تا به مسابقات اعزام شوند.

زمانی اضافه کرد: تیم راگبی بانوان در سال‌های گذشته بازیکن آسیایی داشت و تیم سافت بال نیز نایب قهرمانی لیگ و بازیکن ملی داشته است.

وی بیان کرد: در هر کدام از رشته‌های راگبی، سافت و کریکت حدود ۲۸ ورزشکار فعال هستند که اگر امکانات تقویت شود، می‌توانیم تعداد ورزشکاران را افزایش دهیم و انگیزه‌ها را تقویت نمائیم.

سال گذشته ۱۸ هزار و ۷۸۵ خانم در سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی سطح استان قم عضو بودند؛ بانوان استان قم در ۳۸ هیأت ورزشی قم فعال هستند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjm8eo.uqeyxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما