پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 80667
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل ثبت احوال قم:

میزان ثبت واقعه ولادت در قم کاهش داشته است

قم نيوز : مدیرکل ثبت احوال قم گفت: ثبت واقعه ولادت در این استان در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۱۵ واقعه کاهش داشته است.
میزان ثبت واقعه ولادت در قم کاهش داشته است
میزان ثبت واقعه ولادت در قم کاهش داشته است
به گزارش قم نیوز خلیل مرادی افزود: در چهار ماه سال ۹۷، هفت هزار و ۹۴۴ ولادت و در سال ۹۸، ۶ هزار و ۷۲۹ واقعه ولادت ثبت شده است.

وی با بیان این که در چهار ماه گذشته ، ماهیانه یک هزار و ۶۸۲ و روزانه حدود ۵۴ واقعه ولادت در قم ثبت شده است، اضافه کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد، تا پایان سال تعداد ولادت ها کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی بیان کرد: از سوی دیگر در سال ۹۶، ۲۵ هزار و ۱۷۸ واقعه ولادت و سال ۹۷، ۲۳ هزار و ۲۲۶ واقعه ولادت شده و نشان دهنده کاهش یک هزار و ۹۵۲ واقعه ولادت است که این میزان برابر با ولادت یک ماهه در قم است.

مرادی تصریح کرد: سال گذشته به ازای هر یک هزار تَن، ۱۹.۱ واقعه ولادت در قم ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به ازای هر زن و مرد ۲ فرزند متولد شود، نرخ جایگزینی صورت می گیرد و در صورتی می توان رشد جمعیت داشت که میانگین تعداد فرزندان هر خانواده بیش از ۲ فرزند باشد.

وی با بیان این که مسائل اقتصادی به تنهایی دلیل کاهش نرخ جمعیت نیست، افزود: در خانواده های متوسط به بالا و متمکن تک فرزندی یا ۲ فرزندی داریم، در حالی که در اقشار کم درآمد تعداد فرزندان بیشتر است. 

مدیرکل ثبت احوال قم افزود: از سازمان های فرهنگی و تبلیغی درخواست کرده ایم برای فرهنگ سازی افزایش فرزند در خانواده ها مشارکت داشته باشند و برنامه های تبلیغی انجام دهند.

وی تاکید کرد: دستگاه متولی باید در کشور تبلیغات ولادت را عهده دار شود تا بتوانیم نرخ رشد جمعیت را افزایش دهیم و از سالخوردگی جمعیت کشور جلوگیری نماییم.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcgu397.ak9z34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما