شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : 80943
منبع : خبرگزاری فارس

تخصیص 5 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان قم

قم نيوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: پنج میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی در استان در سال جاری به دو بانک تخصیص پیدا کرد.
تخصیص 5 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان قم
تخصیص 5 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان قم
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت تخصیص تسهیلات اشتغال روستایی در استان قم اظهار کرد: 216 میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح در استان ابلاغ شد که در 189 میلیارد تومان از آن تخصیص پیدا کرد، بخشی از این تسهیلات به صورت حمایتی است.

وی ادامه داد: رتبه استان قم در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در گذشته تک رقمی بود، اکنون در روند پرداخت این تسهیلات، دقت جایگزین سرعت شده و پرداخت بیشتر از 80 درصد تسهیلات به صورت غیر حمایتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: بانک‌های توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در استان در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی مشارکت دارند.

کاویانی با اشاره به رسته‌های تسهیلات اشغال روستایی اظهار کرد: این تسهیلات برای موارد مختلفی همچون کشاورزی، صنایع و معادن کوچک، خدمات،گردشگری، صنایع دستی و سرمایه در گردش پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برخی از بانک‌های استان قم محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه نمی‌پذیرند و سخت گیری این بانک‌ها میزان پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را کاهش داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: فقط پنج میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی در استان در سال جاری به دو بانک تخصیص پیدا کرد، سال گذشته 11.3 میلیارد تومان میزان تخصیص به استان برای این تسهیلات بود که در نهایت بیش از هفت میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به 686 نفر در استان قم پرداخت شد.

وی یادآور شد: میزان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی کم است و حداقل تسهیلات مشاغل خانگی مورد نیاز استان 100 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdsn0j.yt0zo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما