يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 80954
منبع : خبرگزاری تسنیم

ضابطه درستی در صدور پروانه‌های ساختمانی در قم وجود ندارد

قم نيوز : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه ضابطه درست و منطقی در صدور پروانه‌های ساختمانی وجود ندارد گفت: تغییر کاربری‌ها در قم باید بر اساس ضوابط طرح تفصیلی باشد.
ضابطه درستی در صدور پروانه‌های ساختمانی در قم وجود ندارد
ضابطه درستی در صدور پروانه‌های ساختمانی در قم وجود ندارد
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی ظهر امروز در جلسه کمیسیون ماده پنج استان که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برگزار شد، مناطق 2 و 6 به علت تجاری‌سازی واحدهای مسکونی با مشکلات روبه‌رو شده‌اند.

وی با بیان اینکه ضابطه درست و منطقی در صدور پروانه‌های ساختمانی وجود ندارد عنوان کرد: تغییر کاربری‌ها در قم باید بر اساس ضوابط طرح تفصیلی باشد؛ همچنین مصوبات کمیسیون ماده پنج باید شفاف، مشخص و به‌دور از ابهام باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزایش تراکم اشغال منطقه انسجام را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ به علت عدم پایبندی تعاونی‌های مسکن در این منطقه سبب بروز مشکلات و شدت تراکم در این منطقه شده است.

وی با تأکید بر لزوم تغییر کاربری‌های شهر قنوات بر اساس ضوابط شهرسازی عنوان کرد: برای تغییر کاربری هسته باقی‌مانده در اراضی شهر قنوات نباید متراژ باقی‌مانده پلاک‌ها برای تغییر کاربری کمتر از 120 مترمربع باشد.

دبیر کمیسیون ماده پنج استان نیز در این جلسه با اشاره به موافقت این کمیسیون با افزایش ضوابط تجاری‌سازی در شهر قنوات تصریح کرد: برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی به کاربری‌های دیگر باید موافقت کمیسیون ماده پنج اخذ شود.

حسین صالحی مشکلات منطقه انسجام را موردبررسی قرار داد و افزود: متأسفانه وجود اماکن ناایمن در این منطقه با توجه به سطح اشغال متراکم در شرایط حوادث قطعاً مشکلاتی را برای این مناطق ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfj1dc.w6dxtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما