سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : 8098
منبع : خانه ملت

وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه رضایت بخش نیست

قم نيوز : قم نیوز: رییس مجلس شورای اسلامی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه ابراز ناخرسندی کرد.
وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه رضایت بخش نیست
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی با یادآوری سوابق اجرایی بالای نمایندگان در مجلس نهم، گفت: به دلیل اینکه نمایندگان کنونی سوابق بسیار خوبی در کشور داشته‌اند، از تمام مشکلات مردم اطلاع دارند.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس نهم از نظر تعهد و اصولگرایی در شرایط خوبی قرار دارند، افزود: به جز هشت نفر از نمایندگان بقیه منتخبان رویه اصولگرایی دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هم اکنون حوزه صنعت کشور با مشکل نقدینگی روبه‌رو است، یادآور شد: با وجود تحریم‌های بسیاری که از سوی کشورهای استکباری علیه ملت ایران انجام شده است مشکلات کنونی صنایع قابل برنامه‌ریزی بود و امکان رفع آن وجود داشت.

وی با اشاره به افزایش تحریم‌های اقتصادی در چند سال اخیر و بروز مشکلات اقتصادی در داخل کشور، تصریح کرد: سهم تحریم از مشکلات کنونی اقتصادی کشور تنها ۲۰ درصد است از این رو مسوولان باید علت‌های دیگر این موضوع را ریشه‌یابی و بررسی کنند.

لاریجانی با اشاره به حضور سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی کل کشور در مجلس و ارائه گزارش ایشان از مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه افزود: متأسفانه مجلس هم اکنون از وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه به هیچ وجه راضی نیست و در دیداری که احمدی مقدم در مجلس حضور یافت نمایندگان به هیچ وجه مجاب نشدند.

وی با اشاره به تلاش‌های اعضای کمیسیون فرهنگی در دوره نهم برای توسعه حوزه و برنامه‌های پیرامونی خود یادآور شد: این کمیسیون از اول شروع مجلس نهم تا کنون تلاش خوبی داشته است از این رو اگر این برنامه‌ها ادامه یابد مسئله و حوزه فرهنگی کشور جهش خوبی پیدا می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس با تأکید بر اینکه تمرکز کنونی نهاد قانونگذاری باید بر بخش اقتصادی و فرهنگی جامعه باشد گفت: هم اکنون ملت ایران دوره سختی را از نظر اقتصادی امتحان می‌کند از این رو باید مشکلات پیش رو شناسایی و تسهیل شود.

وی با تأکید بر اینکه اجرای روش و اقدامات غلط و نادرست در کشور موجب تشدید فشارها می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون دوره‌‌ای است که مسوولان باید با استقامت و برنامه ریزی مشکلات را پیش روی گذارند.

لاریجانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخل و جلوگیری از واردات بی‌رویه گفت: مسوولان باید سعی کنند که تهدیدهای پیرامون کشور را تبدیل به فرصت کنند.

وی با اعلام اینکه حل مشکلات اقتصادی کشور اراده فراگیر مسوولان را می‌طلبد تصریح کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک کمیسیون خاص و جدیدی برای این موضوع تشکیل می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه استراتژی کنونی مجلس باید عدم روزمرگی و بی‌تفاوتی نمایندگان باشد، افزود: مسوولان باید با نگاه خیرخواهانه حواشی کم و به مسائل مهم کشور بپردازند.

رییس مجلس شورای اسلامی بر تمرکز بیشتر مسوولان بر روی معضل بیکاری و گرانی تأکید کرد و گفت: مشکلات اقتصادی مردم به ویژه بیکاری با اقدامات دستوری حل نمی‌شود بلکه باید برای حل این موضوع برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی بر استیضاح وزرای کابینه دولت، تصریح کرد: به طور حتم استیضاح در این زمان هیچ فایده‌ای ندارد بلکه باید مسائل اصلی کشور را بررسی کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.y97rak9z7pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما