سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : 8101
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم خبر داد:

رشد 10 درصدی جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تامین اجتماعی استان قم از افزایش 10 درصدی جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی قم خبر داد.
رشد 10 درصدی جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی
به گزارش قم نیوز، سیدمجتبی موسوی امروز در خصوص وضعیت ارائه خدمات از سوی اداره کل تامین اجتماعی به بیمه شدگان در استان قم تاکید کرد: در حال حاضر ۶۱۲ هزار و ۲۶۸ نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه میزان بیمه شدگان و افراد زیرپوشش تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: صندوق تامین اجتماعی ۱۸ نوع خدمت از جمله پرداخت مستمری به بازنشستگان، بازماندگان و ازکارافتادگان، ارائه خدمات درمانی و همچنین تعهدات کوتاه مدت را ارائه می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با اشاره به وضعیت بیمه کارگران ساختمانی در استان قم تاکید کرد: طبق سهمیه اعلام شده ۶ هزار کارگر ساختمانی که موفق شدند گواهی مهارت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دریافت کنند زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد بیمه شده مربوط به سهمیه سال ۹۰ و نیمه اول سال ۹۱ بوده است، خاطرنشان کرد: سهمیه جدید در نیمه دوم سال مشخص می‌شود و امیدواریم که جمعیت بیشتری از قشر کارگران ساختمانی بیمه شوند.

موسوی به اجرای طرح بیمه رانندگان در بخش برون شهری و درون شهری اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان از سوی دولت پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان قم ۱۳ هزار نفر در این بخش بیمه شده‌اند و جمعیت افراد زیرپوشش تامین اجتماعی با در نظر گرفتن خانواده افراد به ۵۰ هزار نفر می‌رسد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: از سال گذشته چهار هزار نفر از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند و حق بیمه این قشر نیز از محل منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین هشت هزار نفر از قالیبافان نیز زیرپوشش تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.gbwurhb88iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما