دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81480
منبع : خبرگزاری ايرنا

۲ هزار واحد مسکونی در قم احداث می‌شود

قم نيوز : مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: بعد از پایان طرح مسکن مهر، طرح اقدام ملی و پروژه‌های مشارکتی با احداث بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در این استان کلید خواهد خورد.
۲ هزار واحد مسکونی در قم احداث می‌شود
۲ هزار واحد مسکونی در قم احداث می‌شود
به گزارش قم نیوز حسن صبوری روز دوشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: بنا به مصوبه شورای تامین مسکن استان تا پایان آبان ماه، ۲۰۰ واحد باقی‌مانده مسکن مهر تحویل متقاضیان می‌شود و شاهد اختتام طرح مسکن مهر قم خواهیم بود.

وی افزود: این واحدهای باقی‌مانده متعلق به دو تعاونی مروارید سازان و پیشگامان توسعه مسکن است که۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

کل تعهد استان قم در بخش مسکن مهر، ۴۳ هزار و ۵۰۴ واحد مسکونی  است.

صبوری در خصوص احداث مسکن در قم ابراز داشت: در طرح اقدام ملی که از سوی وزارت راه و شهرسازی به استان‌های سراسر کشور ابلاغ‌شده است، ۲۰۰ واحد در مرحله اول در این استان احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تامین کننده زمین، و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، احداث‌کننده واحدهای مسکونی می‌باشد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قم، یک هکتار زمین برای طرح اقدام ملی به بنیاد مسکن تحویل داده‌شده است و این طرح در حال حاضر در حال مطالعه و اخذ مشاور می‌باشد.

صبوری خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی در طرح اقدام ملی به‌طور عمده سهم دهک‌های پایین و قشرهای کم‌درآمد است.

وی در خصوص پروژه‌های مشارکتی نیز ابراز داشت: در پنج قطعه زمین با کاربری مختلط تجاری - مسکونی، ۷۰۰ واحد مسکونی تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: فرآیند شناسایی زمین انجام‌شده است و در آینده نزدیک با اعلام فراخوان از سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان برای مشارکت در این طرح‌ها دعوت می‌شود.

صبوری با اشاره به این‌که در مرحله اول طرح اقدام ملی و پروژه‌های مشارکتی درمجموع  احداث ۹۰۰ واحد پیش‌بینی‌شده است، تصریح کرد: چشم‌انداز و برنامه‌ریزی این اداره کل در حوزه مسکن، ساخت بیش از ۲ هزار واحد مسکونی خواهد بود.

وی بابیان این‌که اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری پردیسان پشتیبان بافت فرسوده شهر می‌باشد، اظهار داشت: احداث بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی در هرکدام از این اراضی در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه گفت: از مجموع ۱۲ هزار هکتار مساحت شهر قم، چهار هزار هکتار آن بافت ناکارآمد، فرسوده و نیازمند بازآفرینی است که جمعیتی در حدود ۶۵۰ هزار تن در آن سکونت دارند.

صبوری تصریح کرد: در برنامه اقدام مشترک بین دستگاهی و در قالب برنامه پنج‌ساله،۲۳ محله، ساماندهی می‌شود.

وی گفت: ساماندهی، بهسازی و احیای محلات، باهدف محرک توسعه موجب رونق و شادابی و بازگشت اهالی محلات شده است.

وی همچنین با اشاره به این‌که شهر قم شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور است، گفت: راه‌های استان اشباع‌شده است و احداث راه جدید ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: بر این اساس احداث کنارگذر جدید قم در دستور کار قرارگرفته و مطالعات و معرفی  سرمایه‌گذاران انجام‌شده است که امیدواریم به‌زودی کلنگ زنی آن انجام شود.

وی بابیان این‌که مسیر قم- جعفریه درگذشته یک‌راه فرعی روستایی بوده است، تصریح کرد: احداث محور بزرگراهی قم - جعفریه به طول ۳۵ کیلومتر از پنج سال گذشته  آغازشده که تنها بخشی از قطعه چهارم و دونقطه در طول مسیر باقی‌مانده است که در صورت تامین اعتبار به‌زودی شاهد تکمیل این محور خواهیم بود.

صبوری ابراز داشت: بنا به گزارش کمیسیون ایمنی راه‌های استان، محور قم- جعفریه بیش از ۵۰ درصد افزایش آمدوشد داشته است درحالی‌که شاهد کاهش ۷۰ درصدی تصادف‌ها در این محور بوده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار، پروژه چهار خطه شدن جاده قم – کهک در سال جاری اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcawyna.49n6a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما