سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 81523
منبع : خبرگزاری تسنیم

۲۱۰ دوربین نظارتی تا سال ۱۴۰۰ در قم نصب می‌شود

قم نيوز : رئیس مرکز هوشمند سازی ترافیک شهرداری قم گفت: تمام خیابان‌ها و معابر اصلی شهر با دوربین‌ها نظارتی رصد می‌شود و تا سال ۱۴۰۰ تعداد دوربین‌های نظارتی به ۲۱۰ دستگاه می‌رسد.
۲۱۰ دوربین نظارتی تا سال ۱۴۰۰ در قم نصب می‌شود
۲۱۰ دوربین نظارتی تا سال ۱۴۰۰ در قم نصب می‌شود
به گزارش قم نیوز اکبر قلیچ با بیان تأثیر نظارت‌های تصویری بر کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی در شهر اظهار داشت: نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف یکی از مهم‌ترین ابزار در کاهش آمار تصادفات است.

وی توجه شهروندان به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را یکی از دستاوردهای نصب دوربین در سطح شهر دانست و افزود: حرکت به سمت شهر هوشمند و حمل‌ونقل پاک نیازمند اطلاعاتی است که از رصد خیابان‌ها و شوراع با دوربین به دست می‌آید.

رئیس مرکز هوشمند سازی ترافیک شهرداری قم، عدم ثبات ارز را مانعی برای پیشرفت پروژه‌ها دانست و تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های تعریف‌شده در این مرکز به علت نوسانات ارزی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پیش نرفته است و اجرای برخی طرح‌ها به زمان‌های دیگری موکول شده است.

وی از نصب بیش از 210 دوربین تا پایان سال 1400 خبر داد و گفت: تا پایان سال 1400 تمام خیابان‌ها و شوراع شهر به دوربین مجهز شده و نظارت و مدیریت ترافیک شهر به صورت هوشمند انجام می‌شود.

قلیچ با تأکید بر اینکه در حال حاضر 95 دوربین نظارتی در سطح شهر وجود دارد، یادآور شد: این دوربین‌ها نقش بسیار مهمی در کاهش انواع جرائم داشته و کمک شایانی برای پوشش حوادث در سطح شهر بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات این مرکز افزایش دوربین‌های تردد شمار از 3 دستگاه به 33 دستگاه بوده است، اضافه کرد: با توجه به زائرپذیری شهر قم نصب این دوربین‌ها نقش مهمی در آنالیزها و برنامه‌ریزی‌های شهری و استانی دارد و وضعیت کسب‌شده از این دوربین‌ها می‌تواند در کنار نمایش حجم ورودی‌ها و خروجی‌ها سبب تصمیم‌گیری‌های بهتر برای خدمت‌رسانی شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcipwav.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما