سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 81528
منبع : خبرگزاری فارس

تدوین طرح جامع برای رسیدن به بانکداری اسلامی ممکن است

قم نيوز : مسوول مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه گفت: تا پایان سال می‌توان طرح جامع برای رسیدن به بانکداری اسلامی را تدوین کرد و آن را خدمت رهبر معظم انقلاب و اندیشمندان در این عرصه ارائه داد، طرحی که در شان نظام جمهوری اسلامی باشد.
تدوین طرح جامع برای رسیدن به بانکداری اسلامی ممکن است
تدوین طرح جامع برای رسیدن به بانکداری اسلامی ممکن است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام احمدعلی یوسفی ظهر امروز در نشست خبری تحلیلی بررسی طرح بانکداری جدید مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات خبرگزاری حوزه با اشاره به لایحه بانکداری اظهار کرد: در مردادماه سال گذشته یک لایحه 199 ماده ای به مجلس رسید که اشکالات طرح 215 ماده ای چند سال پیش را داشت، این لایحه تنها پس از بیان اشکالات کنار گذاشته شد.

وی ادامه داد: دکتر بحرینی طراح اصلی طرح 215 ماده ای در خصوص بانکداری جلساتی را با منتقدان این طرح در حوزه داشت، او خودش اذعان کرد که صوری سازی و رباخواری در عقود مشارکتی در سیستم بانکی صورت می‌گیرد و به همین دلیل به سراغ عقد مرابحه در این طرح رفته است.

مسوول مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه افزود: پس از 40 سال که قرار بود به سمت بانکداری بدون ربا برویم، در طرح 215 ماده ای و در لایحه 199 ماده ای به سمت حیله ربوی حرام رفتند.

یوسفی ناقدان طرح بانکداری جدید مجلس را اعضای کمیته پولی و بانکی حوزه علمیه دانست و تصریح کرد: مجلس و حوزه باید به سمت ساز و کار جامع بروند که از همه ظرفیت حوزه برای قانون گذاری استفاده شود، این آمادگی در حوزه وجود دارد و افراد مختلفی در حوزه برای رسیدن به بانکداری تلاش جدی دارند.

وی ادامه داد: تا پایان سال می‌توان طرح جامع برای رسیدن به بانکداری اسلامی را تدوین کرد و آن را خدمت رهبر معظم انقلاب و اندیشمندان در این عرصه ارائه داد، طرحی که در شان نظام جمهوری اسلامی باشد.

مسوول مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: انتظار داریم که مجلس شورای اسلامی قبل از بررسی طرح بانکداری جدید از نظرات صاحب نظران حوزوی استفاده کند و سپس طرح در صحن مجلس مطرح شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdjk0j.yt0fx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما