شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : 81640
منبع : خبرگزاری فارس

انتقاد از گستره وسیع بافت تاریخی تصویب شده برای شهر قم

قم نيوز : رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: 315 هکتار از مرکز شهر قم به عنوان بافت تاریخی تصویب کردند که این مساله مورد رضایت مدیران استان نیست.
انتقاد از گستره وسیع بافت تاریخی تصویب شده برای شهر قم
انتقاد از گستره وسیع بافت تاریخی تصویب شده برای شهر قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات 75 پروژه شهرداری قم با اشاره به توسعه شهر قم اظهار کرد: چهره این شهر با پروژه‌های عمرانی شهرداری تغییر کرده و رشد شهر قم مورد اذعان همه است.

وی ادامه داد: کارهای بزرگی در شهر قم انجام شده است و این شهر ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه گذاری دارد که مهم ترین ظرفیت توریسم مذهبی است، باید به دنبال ایجاد درآمد پایدار از این بخش باشیم و شهر قم به قطب گردشگری مذهبی کنیم، این مساله بیکاری را در شهر کاهش می‌دهد و باید زیرساخت‌های قم را تقویت کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ظلم فاحشی به شهر قم شده است، 315 هکتار از مرکز شهر قم به عنوان بافت تاریخی تصویب کردند که این مساله مورد رضایت مدیران استان نیست، این کار حساب شده نبود و بسیاری از این بافت، قدمت تاریخی ندارد. تصویب این حجم از مساحت به عنوان بافت تاریخی، حق الناس است و مانع از نوسازی و توسعه واحدهای مسکونی در آن منطقه می‌شود.

ذوالنور بازنگری در بافت تاریخی شهر قم را ضروری دانست و تصریح کرد: مناطق تصویب شده در این بافت محل پارک و امکان دسترسی نیروهای امدادی را ندارد و در صورت وقوع هر حادثه ای، مردم دچار مشکل می‌شوند، شرایط سکونت در بافت تاریخی سخت است و این منطقه به مکانی برای سکونت اتباع خارجی غیرقانونی تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا زمانی که شرایط بافت تاریخی شهر قم تغییر نکند، به اعتراض خودم در خصوص تصویب این بافت ادامه می‌دهم، چون این مساله مورد اعتراض مردم است و آن‌ها درخواست بازنگری در این خصوص را دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuqav.t1az52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما