يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81654
منبع : خبرگزاری فارس

احداث ۸۳ پارک شهری در چهار سال گذشته

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در مقطع کنونی 355 پارک و بوستان شهری در قم داریم یعنی در طول چهار سال 83 پارک شهری در مناطق هشتگانه شهر قم احداث شده است.
احداث ۸۳ پارک شهری در چهار سال گذشته
احداث ۸۳ پارک شهری در چهار سال گذشته
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با بیان اینکه تعداد پارک‌های شهری قم در سال ۹۴ بالغ بر ۲۷۲ پارک بوده است، گفت: در مقطع کنونی ۳۵۵ پارک و بوستان شهری داریم یعنی در طول چهار سال ۸۳ پارک شهری در مناطق هشتگانه شهر قم احداث شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مساحت بوستان‌های شهر قم که طی چهار سال اخیر احداث شده است را ۱۲۷ هکتار عنوان کرد و افزود: برای تعیین سرانه استاندارد نیاز به مطالعات است؛ آمارهایی داده می‌شود که سرانه فضای سبز شهر قم باید یک عدد خاص باشد اما این مساله نیازمند برنامه مطالعاتی است و ۲۵ آیتم در تعیین سرانه استاندارد دخیل بوده که شامل آب و هوا، اقلیم، وضعیت زمین، آلاینده‌ها، منابع آبی، قیمت زمین و غیره است.

جوادیان با بیان اینکه سرانه فضای سبز استاندارد شهر اصفهان براساس مطالعات حدود ۳۷ مترمربع است، خاطرنشان کرد: معادل سازی شرایط استاندارد در شهر قم نیز سرانه استاندارد تقریبی را ۳۰ مترمربع نشان می‌دهد که اگر ۳۰ مترمربع فضای سبز به ازای هرشهروند قمی داشته باشیم به استانداردها نزدیک شده‌ایم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdo90j.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما