يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب : 81681
منبع : خبرگزاری تسنیم

دستور استاندار قم به دستگاه‌های اجرایی برای ‌استفاده از نظرات تشکل‌های صنفی‌

قم نيوز : استاندار قم گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف به استفاده از نظرات تشکل‌های صنفی هستند و فرمانداری و بخشداران باید بین وظایف و اختیارات دهیاران، تناسب ایجاد کنند.
دستور استاندار قم به دستگاه‌های اجرایی برای ‌استفاده از نظرات تشکل‌های صنفی‌
دستور استاندار قم به دستگاه‌های اجرایی برای ‌استفاده از نظرات تشکل‌های صنفی‌
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در نشست صمیمی با دهیاران شهرستان قم که ظهر امروز در سالن معصومیه فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: توسعه روستایی، پایه توسعه شهر است و باید برنامه‌ریزی توسعه روستایی با اخذ نظرات شوراها و دهیاران با تدوین برنامه جامع توسعه روستایی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه روستاها اساس تولید و اشتغال هستند و برای مدیران اجرایی فرض است که از پیگیری‌های دهیاران استقبال کنند، افزود: خدمات دولت توسط دهیاران در اقصی نقاط استان توسعه پیدا می‌کند.

به گفته وی، برخی آسیب‌های اجتماعی به دلیل ناپایداری توسعه در روستا است و دهیاران از کمترین شرایط و بدون امنیت شغلی هستند.

سرمست ادامه داد:روستا مولدترین بخش جامعه است و بیش از مصرف تولید می‌کند و چون رونق تولید از روستاهاست، این کار نیاز به برنامه توسعه دارد.

وی با اشاره به اینکه دهیاری باید برای روستا برنامه توسعه داشته باشد و باید نیازها و ظرفیت‌های روستا احیا شود، اضافه کرد: برخی روستاها مزیت رقابتی مشترک دارند.

استاندار قم افزود: مدعی نیستیم که همه مشکلات روستاها را رفع می‌کنیم اما در تعامل همسو می‌شود رفع مشکلات را به تدوین رساند.

وی بابیان اینکه دهیاران باید مشرف‌به قوانین باشند، تصریح کرد: قابلیت‌های مدیریتی دهیاران اثرگذار بوده  و درحالی‌که قانون برای همه یکسان است، اما تأثیر علاقه و نوآوری در کار افراد، دستاوردهای متفاوتی دارد.

سرمست با تأکید بر اینکه باید کارگاه‌های آموزشی برای دهیاران برگزار شود، خاطرنشان کرد: هماهنگی، تعاون و همکاری بین دهیاران لازم است و مانند تعاونی دهیاران موجب هم‌افزایی می‌شود.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی مکلف به استفاده از نظرات تشکل‌های صنفی هستند و فرمانداری و بخشداران باید بین وظایف و اختیارات دهیاران، تناسب ایجاد کنند.

استاندار قم ادامه داد: مدیران اجرایی یک روز در هفته مکلف به ارتباط مردمی هستند و دهیاران باید با دنبال کردن منافع جمعی، پیگیر رساندن صدای مردم به مسئولان باشند.

وی تأکید کرد: دهیاران بخشی از بار استاندار را به دوش می‌کشند و لازم است هر روستا یک مسئله را احصاء کند و دهیار در بخش پیگیری کند تا اقدامی امیدوارکننده برای مردم صورت گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdf90j.yt0fj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما