سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : 82268
منبع : خبرگزاری فارس

شکار 2 مدال بین‌المللی توسط کاراته‌کاهای قم

قم نيوز : کاراته‌کاهای استان قم با درخشش در پیکارهای بین‌المللی 2019 جام وحدت و دوستی دو مدال طلا و برنز این رقابت‌ها را برای ورزش قم به ارمغان آوردند.
شکار 2 مدال بین‌المللی توسط کاراته‌کاهای قم
شکار 2 مدال بین‌المللی توسط کاراته‌کاهای قم
به گزارش قم نیوز در شرایطی که امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته استان قم در دو سال اخیر مرتب روی نوار ناکامی قرار دارد، کسب دو مدال توسط دو تن از چهره‌های شاخص چند سال اخیر کاراته قم از مسابقات بین‌المللی این رشته موجب خوشحالی اهالی کاراته قم و خانواده بزرگ این رشته شد.

امسال پانزدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کاراته با عنوان جام وحدت و دوستی به میزبانی کشورمان در شهر ارومیه به انجام رسید و در شرایطی که با قهرمانی تیم ایران به کار خود پایان داد، کاراته‌کاهای استان قم یعنی محمد شایگان و مرتضی نعمتی با درخشش در بخش کومیته دو مدال این پیکارها را به نام خود کردند.

در این دوره از مسابقات 412 کاراته‌کا از 12 کشور به مدت سه روز در ارومیه رقابت کردند، رقابت‌هایی که در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد و سرانجام تیم ایران با کسب 14 مدال طلا، 10 نقره و 27 برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد، ترکیه با دو طلا، چهار نقره و چهار برنز نایب‌قهرمان شد و تیم‌های قزاقستان و آذربایجان رتبه سوم مشترک را به دست آوردند.

در شرایطی که این مسابقات در بخش‌های کاتا و کومیته انفرادی به انجام رسید، کاراته‌کاهای بخش مبارزه برای به دست آوردن مدال‌های طلا، نقره و برنز در اوزان منهای 60، 67، 75، 84 و به اضافه 84 کیلوگرم به میدان رفتند و مدال‌های طلا و برنز اوزان منهای 60 و 67 کیلوگرم به قمی‌ها رسید.

در وزن منهای 60 کیلوگرم محمد شایگان دارنده مدال طلای کاراته نوجوانان آسیا با اقتدار به دیدار نهایی رسید و از سد محمدطاها عبدالهی دیگر نماینده کشورمان گذشت تا قهرمانی و طلای این وزن را تصاحب کند، وزنی که در آن علی مسکینی و جواد رنجبر موفق به کسب رتبه سوم مشترک شدند.

اما در وزن منهای 67 کیلوگرم مرتضی نعمتی کاراته‌کای استان قم نتوانست به دیدار نهایی صعود کند، نعمتی در این وزن بعد از امیررضا میرزایی و حامد رستمی به مقام سوم دست یافت و صاحب نشان برنز شد تا دومین مدال آور کاراته قم از این جام بین‌المللی معتبر لقب بگیرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfc0dc.w6d0vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما