چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : 82303
منبع : خبرگزاری تسنیم

معاون جامعه مدرسین: خطبه‌های آتشین امام زین العابدین(ع) نهضت عاشورا را ماندگار کرد

قم نيوز : معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: خطبه‌های آتشینی که توسط امام سجاد(ع) در مسجد شام خوانده شد و خطبه‌ای که حضرت زینب(س) در کوفه قرائت کرد نهضت عاشورا را تبیین کرد.
معاون جامعه مدرسین: خطبه‌های آتشین امام زین العابدین(ع) نهضت عاشورا را ماندگار کرد
معاون جامعه مدرسین: خطبه‌های آتشین امام زین العابدین(ع) نهضت عاشورا را ماندگار کرد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی اظهار داشت: اگر امام زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا حضور نداشتند کربلا به آن نقطه اوج نمی‌رسید.

وی با اشاره به نقش امام زین‌العابدین (ع) در تبیین نهضت عاشورا بیان کرد: اگر این امام همام روشنگری نمی‌کرد ممکن بود آن‌چنان تبلیغات انحرافی موضوع عاشورا را متروک و محو می‌کرد که مردم دنیا متوجه نمی‌شدند چه اتفاقی در کربلا افتاده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد:امام سجاد(ع) در واقعه عاشورا بیمار شد تا فریاد رسا و بلندگویی برای حماسه عاشورا باشد و همه موضوعات این نهضت مهم را برای مردم بازگو کند و اینکه بنی امیه در سرزمین کربلا چه فجایعی انجام دادند.

وی عنوان کرد: خطبه‌ای که توسط امام سجاد(ع) در مسجد شام خوانده شد و خطبه‌ای که حضرت زینب(س) در کوفه قرائت کرد نهضت عاشورا را تبیین کرد و با این خطبه‌ها موضوع عاشورا و نحوه شهادت اباعبدالله(ع) را برای جامعه روشن کردند.

آشتیانی ادامه داد:هنگامی‌که امام سجاد(ع) به مدینه رفت گوسفندی را مشاهده کرد که در حال ذبح بود و امام(ع) با مشاهده آن گریه کرد و فرمود به گوسفند آب دادین یا خیر چون پدرم را با لب‌تشنه به شهادت رساندند.

وی با اشاره به اقدامات چهارمین پیشوای شیعیان در تبیین نهضت عاشورا تصریح کرد: امام زین‌العابدین(ع) از هر موضوع و فرصتی استفاده می‌کرد تا موضوع کربلا را مطرح کند و جامعه از این واقعه مهم آگاه شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:امام سجاد(ع) نقش بسیار مهمی پس از جریان کربلا داشت و با خطبه‌های آتشین خود کوفه و شام را تکان دادند و پس‌ازاینکه به مدینه آمد مردم به استقبال وی رفتند.

آشتیانی با اشاره به اقدامات امام سجاد(ع) در ترویج معارف اسلامی خاطرنشان کرد:امام زین‌العابدین(ع) معارف الهی را به‌خوبی در صحیفه سجادیه  بیان کردند و هنگامی‌که به آن نگاه می‌شود انگار قرآن ثانوی است و باید به‌خوبی موردتوجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmmdc.w6d0xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما