دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : 82424
منبع : خبرگزاری فارس

جشنواره بین المللی اعتکاف برگزار می شود

قم نيوز : رئیس جشنواره بین المللی اعتکاف گفت: فراخوان ششمین دوره این جشنواره از مردادماه شروع شده و مهلت ارسال آثار به آن تا 30 بهمن است.
جشنواره بین المللی اعتکاف برگزار می شود
جشنواره بین المللی اعتکاف برگزار می شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه ای ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به گستره اعتکاف اظهار کرد: به دلیل گستره زیاد اعتکاف، جشنواره بین المللی اعتکاف در بخش‌های عملی، ادبی و هنری شکل گرفت و امسال ششمین دوره این جشنواره برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اعتکاف جامع عبادات است، عبادتی که از همه زاوایای عبادت در آن وجود دارد، رهبر معظم انقلاب، اعتکاف را از برکات الهی انقلاب اسلامی دانستند.

رئیس جشنواره بین المللی اعتکاف افزود: از جمله اهداف این جشنواره، ماندگاری فرهنگ اعتکاف با استفاده از ابزار هنر، ترویج این سنت در جامعه، اعتلای فرهنگ و روحیه دینی، احیای سنت‌های صحیح اسلامی با استفاده از الگوی اعتکاف، توجه دادن نهادهای نظام جمهوری اسلامی به حمایت از سنت اعتکاف و ایجاد عرصه ای برای هنرمندان برای خلق آثار معنوی است.

تکیه ای با اشاره به آثار برجسته جشنواره اعتکاف اظهار کرد: در پنج دوره گذشته این جشنواره، 21 کتاب برجسته در زمینه اعتکاف از جمله موسوعه اعتکاف به نگارش درآمد و کتاب علمی در خلوت حضور، خروجی پنجمین دوره جشنواره است.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از 27 هزار فرهیخته ادبی، هنری و علمی در جشنواره گردآوری شده است ادامه داد: آثار رسیده به جشنواره بین المللی اعتکاف توسط پژوهشگران و هنرمندان از 79 ملیت بوده است و 24 نهاد در برگزاری این جشنواره مشارکت داشتند.

مسؤول ستاد مرکزی اعتکاف افزود: به دنبال تعیین روز ملی اعتکاف در تقویم رسمی کشور هستیم و پیگیری‌ها در این زمینه صورت گرفته است، رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به حضور اقشار مختلف در اعتکاف در کشور اشاره کردند و آن را معجزه ای از انقلاب اسلامی دانستند، برنامه 40 ساله برای افق معنوی با تابلوی اعتکاف رقم خورده است و تدوین این برنامه پس از صدور بیانیه گام دوم آغاز شد.

تکیه ای با اشاره به فراخوان ششمین دوره جشنواره بین المللی اعتکاف اظهار کرد: فراخوان این دوره از مردادماه شروع شده و مهلت ارسال آثار تا 30 بهمن است، افتتاحیه جشنواره در بستر اعتکاف خواهد بود.

وی ادامه داد: ششمین جشنواره بین المللی اعتکاف در بخش علمی در قالب‌های کتاب، مقاله و پایان نامه، در بخش ادبی در قالب‌های شعر، داستان، خاطره و قطعه ادبی و در  بخش هنری در قالب‌های فیلم کوتاه، فیلم نامه، مستند و عکاسی خواهد بود.

رئیس جشنواره بین المللی اعتکاف افزود: نشانی دبیرخانه این جشنواره به آدرس قم، بلوار شهید صدوقی، کوچه 56، پلاک 25، واحد 1 با کدپستی 74163 – 37131 است.

تکیه ای با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره اعتکاف اظهار کرد: کیفیت اعتکاف به برکت برنامه‌هایی همچون جشنواره بین المللی اعتکاف افزایش یافته و ماهیت این برنامه، اخلاقی و معنوی است.

وی خاطرنشان کرد: در پنجمین دوره جشنواره اعتکاف دو هزار و 144 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره رسید که از این آثار 300 اثر خارجی به سه زبان خارجی بود، هر دوره جدیدی که جشنواره برگزار شد، تعداد آثار رسیده به جشنواره نسبت به دوره پیش از آن افزایش یافت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjxxeo.uqe88zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما