چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 82484
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل امور مالیاتی قم:

۴۰ درصد مشاغل پزشکی در قم اقدام به نصب کارتخوان نموده‌اند

قم نيوز : مدیرکل امور مالیاتی قم گفت: تاکنون بیش از ۴۰ درصد مشاغل پزشکی در این استان نسبت به راه‌اندازی سامانه صندوق فروش و نصب کارتخوان اقدام نموده‌اند.
۴۰ درصد مشاغل پزشکی در قم اقدام به نصب کارتخوان نموده‌اند
۴۰ درصد مشاغل پزشکی در قم اقدام به نصب کارتخوان نموده‌اند
به گزارش قم نیوز سهراب امدادی فرد ‌افزود: بر اساس بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ و تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم،‌ همه صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی، نظام دامپزشکی و دامپزشکی صادر می‌شود، مکلف هستند از امسال نسبت به راه‌اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: مشاغل یادشده باید برای ثبت درخواست تخصیص شماره پایانه فروشگاهی یا کارتخوان به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir مراجعه و مبادرت به ثبت مشخصات دستگاه کارتخوان نموده و نسبت به بهره‌برداری از دستگاه کارتخوان اقدام نمایند.

وی  بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه با رییس دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی، دامپزشکی، نظام دامپزشکی و رییس انجمن داروسازان استان قم اطلاعیه مشترک صادر شد و به افرادی که مشمول این قانون می‌شوند، ‌اطلاع‌رسانی شده است.

امدادی‌فرد تصریح کرد: ۱۰ درصد از مالیات ابرازی عملکرد افراد مشمول که ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش شده‌اند، به مدت ۲ سال بخشیده می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر،‌ عدم نصب این دستگاه موجب جریمه‌ای معادل ۲ درصد فروش خواهد شد و افراد خاطی برابر ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی در ادامه گفت: سازمان مالیاتی کشور ۱۵ گروه دیگر شامل ۵۰ صنف را از ابتدای سال آینده ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش و صدور صورتحساب فروش مطابق مقررات نموده است.

مدیرکل امور مالیاتی قم افزود: وکلا، مشاوران حقوقی و خانواده، دفاتر اسناد رسمی،‌ مشاوران املاک،‌ تالار پذیرایی، رستوران‌ها و همه مراکز طبخ و فروش غذا، همه ‌مراکز اقامتی، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایط نقلیه موتوری، آرایشگاه‌ها و آجیل و خشکبارفروشی‌ها ازجمله صنوفی هستند که مشمول نصب کارتخوان شده‌اند.

به گفته وی، ‌قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها، ‌آبمیوه فروشی‌ها،‌بستنی و فالوده فروشی‌ها، میوه و تره‌بار فروشی‌های میدان‌ها میوه و تره‌بار، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی، لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار، بازی‌های رایانه‌ای، دفاتر خدمات ارتباطی و الکترونیکی از دیگر صنوفی هستند که باید تا سال آینده کارتخوان نصب کنند.

وی گفت: سامانه ۱۵۲۶ آماده پاسخگویی به سوالات است و کارشناسان امور مالیاتی نیز آمادگی دارند نسبت به راهنمایی مودیان مالیاتی به‌صورت حضوری اقدام نمایند.

امدادی‌فرد افزود: الزام به نصب سامانه صندوق فروش مشارکت جدی در تامین درآمدهای دولت است که در صورت تحقق، وابستگی به نظام نفت برچیده می‌شود و می‌توانیم بر اساس اقتصاد مقاومتی به منابع داخلی تکیه کنیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfjjdc.w6d0cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما