چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 82485
منبع : خبرگزاری ايرنا

انتخابات شورای توسعه تشکل‌های مردم‌نهاد قم برگزار می‌شود

قم نيوز : مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: نخستین دوره انتخابات تعیین نماینده تشکل‌ها در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان، آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.
انتخابات شورای توسعه تشکل‌های مردم‌نهاد قم برگزار می‌شود
انتخابات شورای توسعه تشکل‌های مردم‌نهاد قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز رضا ملک‌زاده بیان کرد:‌ تشکل‌هایی که متقاضی نامزدی انتخابات برای تصدی سمت نماینده تشکل‌های مردم‌نهاد در این شورا هستند باید تا تاریخ پانزدهم مهرماه جاری با در دست داشتن مدارک لازم به دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قم مراجعه کنند.

وی با اشاره به این‌که انتخابات شورای توسعه تشکل‌های مردم‌نهاد درتاریخ چهارشنبه بیست و نهم آبان ماه در خانه جوانان استان قم برگزار می‌شود، ادامه داد: همچنین تشکل‌هایی که تنها می‌خواهند برای رأی دادن در جلسه انتخابات شرکت کنند می‌توانند تا تاریخ ۲۵ آبان ماه برای ثبت‌نام به دفتر امور فرهنگی و اجتماعی مراجعه نمایند.

ملک‌زاده گفت:‌ بر اساس مصوبه هیات وزیران اجرای آیین‌نامه‌های مرتبط با تشکل‌های مردم‌نهاد و برگزاری انتخابات آن،‌ در سطح ملی بر عهده وزارت کشور و در سطح استانی بر عهده استانداری‌هاست.

وی با اشاره به این که شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد مرجع سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری موضوعات مرتبط با این تشکل‌هاست، بیان کرد: شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد در سطح ملی به ریاست معاون اجتماعی وزیر کشور، در سطح استانی به ریاست معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار و در سطح شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در سطح استانی این شورا که به ریاست معاون سیاسی استاندار و دبیری دفتر امور اجتماعی استانداری تشکیل می‌شود، نمایندگانی از ادارات کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، حفاظت محیط‌زیست،‌ میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری و همچنین ۲ تن از نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد استان حضور خواهند داشت که این نمایندگان بر اساس انتخابات یادشده برگزیده می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به این‌که تشکل‌های مردم‌نهاد،‌ مجموعه‌های غیردولتی،‌ غیرسیاسی، غیرانتفاعی،‌ داوطلبانه و دارای فعالیت‌های عام‌المنفعه هستند،‌ گفت: هم‌اکنون حدود ۳۰۰ تشکل مردم‌نهاد در سطح استان قم فعال‌اند که این تعداد با افزودن کانون‌های قرآنی و مؤسسات فرهنگی به ۶۴۰ مورد می‌رسد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgnt97.ak9x74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما