پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : 82527
منبع : خبرگزاری فارس

رصد دقیق نقاط ضعف امدادرسانی در مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو قم

قم نيوز : مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از رصد دقیق نقاط ضعف امدادرسانی در مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو قم و اعلام آن به نهادهای ذیربط برای رفع مشکلات خبر داد.
رصد دقیق نقاط ضعف امدادرسانی در مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو قم
رصد دقیق نقاط ضعف امدادرسانی در مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو قم
به گزارش قم نیوز علی اکبر رحیمی در حاشیه مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو که پیش از ظهر امروز در ایستگاه میدان کشاورز برگزار شد اظهار کرد: این سومین مانوری است که شهرداری با همکاری نهادهای مختلف استان در سال‌های اخیر در راستای سنجش آمادگی نیروهای امدادی و عملیاتی شهر با سناریو از پیش‌تعیین شده اجرا می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری این مانور در ایستگاه  A13 مترو در میدان کشاورز قم، برگزاری جلسات متعدد کارشناسی برای طراحی سناریو این مانور را مورد توجه قرار داد و گفت: در سناریو این مانور وظیفه هر نهاد امدادی و عملیاتی به طور دقیق مشخص شده‌ بود و طبق برنامه و زمان مشخص‌شده شاهد حضور نیروها بر سر صحنه حادثه بودیم.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این مانور دستیابی به نقاط ضعف و قوت در حوادث و روند امدادرسانی است تصریح کرد: رصد دقیق اقدامات در مانور توسط کارشناسان صورت گرفته و نقاط ضعف و قوت تدوین شده و به نهادهای مسوول اعلام می‌شود تا نسبت به رفع نقاط ضعف اقدام شود.

وی با اشاره به فرماندهی عملیات مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو در میدان کشاورز قم توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، همکاری مجموعه مدیریت بحران شهرداری و استان، استانداری، نیروی انتظامی، اورژانس، شرکت‌های خدمات رسانی و... در این مانور را مورد توجه قرار داد.

رحیمی ارتقا سطح آمادگی و عکس العمل واکنش در شرایط اضطرار در حیطه وظایف دستگاه های امدادی را از دیگر اهداف این مانور ذکر کرد و افزود: شهرداری برگزاری مانورهای دیگری را نیز در راستای آمادگی بیشتر در زمان بحران در دستور کار دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd5k0j.yt0xx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما