يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 8301

امنیت اولین خواسته جامعه است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید اذعان داشت: امنیت اولین خواسته جامعه است که برای تامین آن همه دستگاه های اجرایی باید کوشش کنند.
امنیت اولین خواسته جامعه است
به گزارش قم نیوز، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با سردار کاظم مجتبایی، فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در یک محیط امنیت حرف اول را می زند اظهار داشت: تا امنیت نباشد هیچ چیز نیست، نه تحصیل نه سیاست نه تجارت و نه حتی عبادت؛ لذا باید امنیتی باشد تا مردم در حال امنیت بتوانند به اهداف شان برسند.

وی افزود: امنیت اولین خواسته جامعه است که به دنبالش اهداف دیگر جامعه تعریف می شود، در تامین امنیت نه تنها شما بلکه دستگاه های دیگر هم باید با شما همکاری کنند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند کار کند، قوه قضاییه و نهادهای فرهنگی باید همکاری کنند ولی این به آن معنا نیست که نیروی انتظامی موقعیت خود را فراموش کند.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: علت اینکه عوامل ناامنی در عصر ما نسبت به گذشته زیادتر شده است، این است که یک عده با سیاست های مخرب روی عوامل ناامنی تکیه می کنند و اگر بتوانند ناامنی ایجاد کنند، خود را به اهداف شان نزدیک می بینند.

وی اضافه کرد: جمعیت های سودجویی که در زمان ما پیدا شده مثل این عرفان های کاذب، شیطان پرستی و فعالیت فرقه های ضاله در زمان سابق نبود.

وی عنوان کرد: این ها عوامل ناامنی در جامعه هستند، بنابراین وظیف نیروی انتظامی نسبت به گذشته خیلی سنگین تر شده است.

مکارم شیرازی افزود: مساله بی حجابی برای عده ای تبدیل به مسئله سیاسی شده و می خواهند در جهت تضعیف این نظام، بدحجابی که مورد نظر این نظام است را بکوبند؛ بنابراین نیروی انتظامی باید آموزش های لازم را ببیند و آمادگی های لازم را داشته باشد.

وی در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر وهابیان به شدت فعالیت می کنند، بعضی رسانه های فاسد و مزدوران بیگانه فعالیت می کنند، نقشه هایی که اسراییل برای ایجاد ناامنی در محیط قم و شیراز و مشهد طراحی کرده، گرچه خوشبختانه عوامل آن ها به دام افتادند اما معلوم می شود این ها خیلی قوی کار می کنند و باید خیلی هوشیارتر از سابق بود.

وی تصریح کرد: قم شرایطی دارد که شهرهای دیگر ندارد، مرکز بزرگترین حوزه شیعه در دنیاست، بلکه بزرگترین حوزه علمیه در جهان اسلام است، چون حوزه های علمیه حجاز و مصر به اندازه حوزه علمیه قم گسترش ندارد.

این مرجع تقلید ادامه داد: مراجع تقلید معتقدند برای قم از جهات مختلف باید حساب ویژه ای قائل شوند چرا که اینجا مرکز بسیار حساس از نظر مذهبی، نظام و اصلا خاستگاه انقلاب است، انقلاب از اینجا آغاز شد، امام خمینی از قم برخاست بنابراین دشمن می خواهد به خاستگاه انقلاب ضربه بزند.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdcd.z0j2yt0sfa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما