چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 83167
منبع : خبرگزاری فارس

هزینه 194 میلیارد تومانی بیمه سلامت در قم

قم نيوز : مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: 194 میلیارد تومان هزینه درمان بیمه سلامت در استان در سال گذشته بود.
هزینه 194 میلیارد تومانی بیمه سلامت در قم
هزینه 194 میلیارد تومانی بیمه سلامت در قم
به گزارش قم نیوز محمد رضا فخاریان ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته بیمه سلامت در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به عملکرد بیمه سلامت اظهار کرد: بیمه سلامت زیر مجموعه وزارت بهداشت است و بیمه اقشار مختلف از جمله کارمندان و روستاییان بر عهده بیمه سلامت است، 606 بیمارستان دولتی با این بیمه قرارداد دارند و بیمه شدگان می‌توانند با ارائه کد ملی خدمات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه  36 هزار پزشک با بیمه سلامت قرارداد دارند ادامه داد:، 364 هزار نفر در استان قم جزو بیمه شدگان بیمه سلامت هستند و 660 مرکز در استان از جمله بیمارستان، آزمایشگاه، داروخانه و پزشک عمومی و متخصص با بیمه سلامت قرارداد دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم افزود: 194 میلیارد تومان هزینه درمان بیمه سلامت در استان در سال گذشته بود و مبلغ قابل توجهی از آن مربوط برای بیماران خاص صرف شد.

فخاریان حرکت به سازمان الکترونیک را راهبرد بیمه سلامت دانست و تصریح کرد: بیماران زیرپوشش بیمه سلامت در این راستا در بیمارستان‌های دولتی با ارائه کد ملی خدمات دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: سازمان نظام ارجاع الکترونیک در چند استان به صورت پایلوت اجرا شده است و این سامانه در بقیه استان‌ها هم اجرا می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم خاطرنشان کرد: قانون بیمه اجباری ابلاغ شده است و این قانون زمینه ارزیابی وسع است؛ دهک‌هایی در این راستا توسط وزارت تعاون به بیمه سلامت معرفی می‌شوند و سه دهک به صورت رایگان بیمه خواهند شد، بیمه دهک چهارم نیمه رایگان است و بقیه دهک‌ها برای بیمه شدن باید حق بیمه را پرداخت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefz8v.jh8xpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما