دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 83647
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس سازمان صنعت:

۱۲۶۰ طرح صنعتی درقم مراحل ساخت است

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: یک هزار و ۲۶۰ طرح صنعتی در این استان با پیشرفت فیزیکی متفاوت درحال ساخت است.
۱۲۶۰ طرح صنعتی درقم مراحل ساخت است
۱۲۶۰ طرح صنعتی درقم مراحل ساخت است
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: این طرح‌ها بین ۲۰ تا بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با به بهره‌برداری رسیدن آن‌ها تحول چشمگیری در ظرفیت صنعتی استان به وجود خواهد آمد.

وی افزود: برای این طرح‌ها که ۳۱ هزار و ۴۶۰ فرصت شغلی جدید در بخش صنعت استان ایجاد می‌کند، بیش از ۱۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌شده‌است.

وی ادامه داد: ۲۸۲ مورد از این طرح‌ها، بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۶هزار و ۸۱۶ تن فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

سیجانی گفت:‌ برای افتتاح طرح های صنعتی بالای ۶۰ درصد استان تاکنون ۱۳هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال هزینه شده اما همچنان به ۱۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد:‌ مواد غذایی و آشامیدنی،‌ مواد شیمیایی و پلاستیکی، مبلمان و سایر مصنوعات چوبی،‌ ماشین‌آلات و تجهیزات،‌ کالاهای فلزی و وسایل نقلیه موتوری ازجمله محصولات هدف تولید در طرح‌های یادشده هستند.

ایجاد اشتغال برای پنج هزار و ۱۰۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ازجمله هدف‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال جاری است.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه(ع) قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchq-n6.23nxkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما