پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 83908
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس سازمان نظام پزشکی قم:

۵۶ درصد پزشکان قم در سامانه کارتخوان مالیاتی ثبت‌نام نموده‌اند

قم نيوز : رییس سازمان نظام پزشکی قم گفت: ۵۶ درصد پزشکانی که دراستان قم مطب دارند،‌ در سامانه کارتخوان سازمان امور مالیاتی ثبت‌نام نموده‌اند.
۵۶ درصد پزشکان قم در سامانه کارتخوان مالیاتی ثبت‌نام نموده‌اند
۵۶ درصد پزشکان قم در سامانه کارتخوان مالیاتی ثبت‌نام نموده‌اند
به گزارش قم نیوز حسن عادلی افزود: بیش از ۹۵ درصد پزشکان استان قم در مطب‌های خود کارتخوان نصب نموده‌اند که ۵۶ درصد این کارتخوان‌ها به سامانه متصل شده و پزشکانی که مطب دارند و هنوز به سامانه وصل نشده‌اند نیز به‌زودی ثبت‌نام خواهند نمود.

وی با بیان این‌که پزشکان نیز مانند سایر مردم به قانون پایبند هستند، اضافه کرد: یک هزار و ۲۰۰ پزشک عمومی و ۹۰۰ پزشک متخصص در استان قم خدمت می‌نمایند.

به گفته وی،‌ ثبت‌نام در سامانه کارتخوان مالیاتی نشان‌دهنده وظیفه‌شناسی پزشکان و تعامل مناسب با سازمان امور مالیاتی استان می‌باشد.

عادلی خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از مالیات ابرازی عملکرد پزشکان مشمول که ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش شده‌اند، به مدت ۲ سال بخشیده می‌شود و عدم نصب این دستگاه نیز موجب جریمه‌ای معادل ۲ درصد فروش خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی سازمان‌های ذیربط، هیچ فرار مالیاتی در استان قم از سوی پزشکان ثبت‌ نشده‌است.

بر اساس بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ و تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم،‌ همه صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی، نظام دامپزشکی و دامپزشکی صادر می‌شود، مکلف هستند از امسال نسبت به راه‌اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی اقدام نمایند.

مشاغل یادشده باید برای ثبت درخواست تخصیص شماره پایانه فروشگاهی یا کارتخوان به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir مراجعه و مبادرت به ثبت مشخصات دستگاه کارتخوان نموده و نسبت به بهره‌برداری از دستگاه کارتخوان اقدام نمایند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch6wn6.23nxvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما