دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 8404

نیمی از خبرنگاران استان قم زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند

قم نيوز : قم نیوز: معاون مطبوعاتی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اعلام كرد: تاكنون 50 درصد خبرنگاران این استان تحت پوشش خدمات بیمه قرار گرفته اند.
نیمی از خبرنگاران استان قم زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند
به گزارش قم نیوز، محمد خامه یار، شمار خبرنگاران و دست اندركاران امور خبری و مطبوعاتی استان قم را بیش از ۲۵۰ نفر ذكر كرد اظهارداشت : نیمی از از این تعداد خبرنگاران ثابت و نیم دیگر شامل كسانی است كه خبرنگاری را به عنوان شغل دوم انتخاب كرده اند.

وی با تاكید بر ضرورت بیمه شدن همه خبرنگاران به علت خطرهای كاری این حرفه افزود: بیمه از ضرورت های همه مشاغل است و خبرنگاران به علت نوع شغل و خطرهای كاری، در صف نخست این مجموعه قرار دارند.

وی با بیان این كه مسائل و مشكلات خبرنگاران در بخش های مختلف، متنوع و متفاوت است، گفت: به عنوان نمونه، برخی خبرنگاران به طور رسمی اشتغال دارند و بیمه هستند و امنیت شغلی نسبی برا‌ی آنان فراهم می شود اما گروهی دیگر به شكل آزاد و حق التحریری كار می كنند كه از حق بیمه بهره مند نیستند و ممكن است امنیت شغلی نداشته باشند.

خامه یار اضافه كرد: در صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان محدویتی برای بیمه كردن فعالان عرصه خبرنگاری خبرگزاری‌ها وجود ندارد و آنها نیز می‌توانند با تكمیل پرونده زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.vn6t23nkkftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما