شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 84466
منبع : خبرگزاری فارس

برنامه شهرداری قم برای اصلاح معابر حادثه خیز

قم نيوز : معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از انتخاب مشاور برای اصلاح معابر حادثه خیز قم خبر داد و گفت: اصلاح معابر حادثه خیز در دستور کار شهرداری است.
برنامه شهرداری قم برای اصلاح معابر حادثه خیز
برنامه شهرداری قم برای اصلاح معابر حادثه خیز
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان با اشاره به درآمد جرایم رانندگی اظهار کرد: براساس قانون باید درصدی از وصولی‌های جرایم رانندگی به شهرداری‌ها اختصاص یابد و در قم سهم شهرداری از این وصولی‌ها 42 درصد است، اما امسال هیچ پولی از این بابت به شهرداری قم داده نشد، سال گذشته تنها  200 میلیون تومان بابت وصولی جرایم رانندگی به شهرداری قم پرداخت شد.

وی ادامه داد: توسعه هوشمندسازی ترافیک در شهر قم مثل نصب دوربین‌های نظارتی گیر وصول جرایم رانندگی به شهرداری است، در نیمه نخست سال جاری در استان قم، حدود 35 میلیارد تومان از جرایم رانندگی وصول شد که باید سهم شهرداری قم از آن پرداخت شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: یک فصل از طرح جامع حمل و نقل شهر قم مربوط به ایمنی حمل و نقل است. برخی از معابر حادثه خیز شهر براساس آمار پلیس و شاخص‌های دیگر مشخص شدند، از جمله این معابر می‌توان به محور آیت‌الله بروجردی، خیابان امام خمینی(ره) و برخی از تقاطع‌ها اشاره کرد و برای اصلاح این معابر مشاور انتخاب شده است.

ذاکریان با اشاره به عملکرد شورای ترافیک استان قم اظهار کرد: در این شورا پیشنهاد داده می‌شود که یک معبر نیاز به نصب دوربین، اصلاح هندسی یا سرعت گیر دارد و شورا در خصوص آن تصمیم گیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تفاهم نامه ای را با آموزش و پرورش امضا کرد تا در مدارس، کلاس‌های آموزشی برگزار کند، پویش‌های مردمی در این راستا همچون سه‌شنبه‌های بدون خودرو در قم اجرا شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch-kn6.23nk-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما