پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : 8448
رییس هیئت کاراته استان قم خبرداد:

اعزام دو کاراته‌کای قمی به مسابقات جهانی فرانسه

قم نيوز : قم نیوز:رییس هیئت کاراته استان قم گفت: بعد از درخشش در لیگ جهانی کاراته و پیکارهای قهرمانی آسیا، اکنون دو کاراته‌کای قمی برای اعزام به مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌شوند.
اعزام دو کاراته‌کای قمی به مسابقات جهانی فرانسه
به گزارش قم نیوز، حسن عابدی اظهار داشت: قم همواره در تیم‌های ملی اعزامی به پیکارهای مهم برون‌مرزی اعم از جهانی، آسیایی و بین‌المللی سهم داشته و افتخارات زیادی را نیز کاراته‌کاهای قمی برای ورزش کشورمان و این رشته به ارمغان آورده‌اند.

تلاش برای کسب مدال جهانی بعد از درخشش در جام‌های آسیایی و بین‌المللی
وی ادامه داد: بعد از حضور موفق در مسابقات لیگ جهانی کاراته در کشور اندونزی که با کسب دو مدال برای کاراته‌کاهای قمی همراه بود و همچنین پیکارهای قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان که باز هم دو عنوان ارزشمند برای کاراته قم به همراه داشت، اکنون پیکارهای جهانی در راه است.

رییس هیئت کاراته‌ استان قم افزود: مسابقات کاراته قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۲ در آبان ماه به میزبانی فرانسه برگزار می‌شود و میدانی است که در آن برترین‌های کاراته جهان از کشورهای مختلف برای قهرمانی تلاش خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور چهار کاراته‌کای قمی در انتخابی تیم ملی کاراته اعزام به رقابت‌های جهانی بیان داشت: امیر مهدی‌زاده و سعید علی‌پور در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم و محمدهادی داودآبادی و ناصر نجفی در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم از شانس‌ زیادی برای حضور در مسابقات جهانی برخوردار هستند.

عابدی با بیان اینکه مسابقات انتخابی تیم ملی در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار شد، به کارنامه کاراته‌کاهای قمی در پیکارهای قهرمانی آسیا اشاره کرد و عنوان کرد: سه مدال سهم کاراته‌ قم در مسابقات آسیایی ازبکستان بود.

سه مدال طلا و برنز سهم کاراته قم از مسابقات آسیایی
رییس هیئت کاراته استان قم یادآور شد: سه طلا و برنز از جمع مدال‌های به دست آمده تیم ملی کاراته کشورمان در پیکارهای قهرمانی آسیا رهاورد تلاش کاراته‌کاهای قمی بود و این برای کاراته قم در کشور مایه افتخار و سربلندی است.

وی با اشاره به حضور چهار کاراته‌کای قمی در ترکیب تیم‌های ملی کاراته رده‌های سنی نوجوانان و بزرگسالان کشور در مسابقات قهرمانی آسیا اضافه کرد: نکته مهم موفقیت نمایندگان اعزامی به پیکارهای آسیایی است که سه نفر آن ها با کسب مدال و دست پر به کشورمان بازگشتند و مایه افتخار مردم ورزش دوست قم شدند.

عابدی اظهار داشت: به دنبال موفقیت کاراته‌کاهای شایسته قمی در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی نوجوانان و بزرگسالان کشور و همچنین پیکارهای درون انتخابی تیم ملی، چهار کاراته‌کای نوجوان و بزرگسال قم در حال حاضر در تیم‌های ملی حضور دارند که این مهم، روزهای موفقی برای کاراته قم را نوید می‌دهد.

رییس هیئت کاراته قم ادامه داد: بعد از اینکه کاراته‌کاهای قم در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال‌های متعدد و خوشرنگ شدند، توانایی کاراته قم بار دیگر در سطح کشور به نمایش درآمد و به دست آمدن یک نشان طلا و دو برنز بیش از همه مؤید توانمندی کاراته‌کای قمی در تیم‌های ملی محسوب می‌شود.

وی همچنین با اشاره به موفقیت دو کاراته‌کای قمی در انتخابی تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی، یاد آور شد: پیکارهای انتخابی تیم ملی کاراته در حالی برگزار شد که نفرات برتر اوزان پنج گانه موفق شدند جواز حضور در اولین اردوی آمادگی که قرار است به مدت ۵ روز در شهرستان قزوین آغاز شود را به دست آوردند.

وزن منهای ۶۰ کیلو گرم: امیر مهدی زاده از قم، علیرضا اجدادی، هامون درفشی پور
وزن منهای ۶۷ کیلو گرم: محمدرضا بخشی لو، حامد زیکساری
وزن منهای ۷۵ کیلو گرم: بهمن عسگری، ابراهیم حسن بیگی، سعید حسنی پور، محمد هادی داودآبادی از قم
وزن منهای ۸۴ کیلو گرم: مازیار الهامی، احسان حیدری، هادی صفی، نادر جودت
وزن به اضافه ۸۴ کیلو گرم: سامان حیدری، جاسم ویشگاهی، عماد مژدهی

گفتنی است بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان طی روزهای اول تا ششم آذر ماه به میزبانی پاریس فرانسه برگزار می شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.jdciw6djcgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما