شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۲۶
کد مطلب : 8467

کسری بودجه در انتظار موسسات حوزوی قم

قم نيوز : قم نیوز: شبکه خبری ایران، از قطعی شدن تجدید نظر در کمک‌های بلاعوض دولت به سازمان‌ها و نهادهای غیر دولتی خبر داد.
کسری بودجه در انتظار موسسات حوزوی قم
به گزارش قم نیوز، شبکه خبری ایران، خبر از تجدید نظر دولت در کمک‌های بلاعوض به موسسات و نهادهای غیر دولتی داده است و در ادامه لیستی بالغ بر 157 سازمان و نهاد غیر دولتی ـ که بالغ بر 750 میلیارد تومان کمک دریافت می‌کنند و شامل این بازنگری می‌شوند، را منتشر کرده است.

در میان لیست، نام تعدادی از موسسات حوزوی مانند فرهنگستان علوم اسلامی، مجمع حکمت اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه) موسسه معارف اسلامی نور (سازمان کامپیوتر علوم اسلامی)، جامعة الزهرا، کانون نویسندگان قم و .... تعداد دیگری از موسسات حوزوی و غیر حوزوی قم به چشم می‌خورد.

این کمک‌ها قبلا در لایحه بودجه توسط خود دولت آورده شده بود و سپس توسط مجلس شورای اسلامی پس از جرح و تعدیل تصویب شده بود اما با توجه به وضع تحریم‌ها، و مشکلات مالی کشور، دولت سعی در کاهش میزان آنها در رایزنی با خود موسسات دارد.

البته رقم 750 میلیارد تومان ذکر شده، در مقایسه با دیگر ارقام بودجه بسیار کم به نظر می رسد و دست گذاشتن دولت بر روی این رقم، باعث ایجاد مشکلات زیاد برای موسساتی خواهد شد که دریافت حداقل 60 تا 70 درصد بودجه را قطعی تصور کرده‌اند.

به نظر می‌رسد، سال سخت برای موسسات حوزوی و غیر حوزوی قم که از ردیف کمک‌های دولتی استفاده می‌کرده‌اند، زودتر از موعد فرا رسیده است.
https://qomnews.ir/vdcg.397rak9tupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما