سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 84720
منبع : خبرگزاری فارس

طرح ساماندهی امامزاده موسی مبرقع(ع) قم ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

قم نيوز : معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح ساماندهی امامزاده موسی مبرقع (ع) را بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اتمام این طرح نیاز به ۴۰ میلیارد تومان برای تملک و ۱۳۰ میلیارد تومان نیز برای ساخت کاربری‌های دیگر دارد.
طرح ساماندهی امامزاده موسی مبرقع(ع) قم ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
طرح ساماندهی امامزاده موسی مبرقع(ع) قم ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان  با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی اطراف امامزاده موسی مبرقع (ع)، اظهار داشت: در سال ۹۰ و بعد از سفر مقام معظم رهبری، بر‌ اساس اعتبارات اختصاص داده‌ شده از سفر ایشان به این مکان مقدس، تفاهم‌نامه‌ای بین چند دستگاه دولتی و استانداری برای بازسازی امامزاده مبرقع (ع) امضا شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم، شهرداری را نیز یکی از امضاکنندگان تفاهم‌نامه اعلام کرد و افزود: شهرداری هیچ وظیفه‌ای در قبال ساماندهی امامزادگان نداشته و تنها برای ساماندهی طرح مانند دیگر دستگاه‌ها و برحسب همکاری مشترک وارد پروژه شده و در صورت تزریق مرتب بودجه، متولی انجام تملک اطراف امامزاده شده است.

جانقربان وسعت طرح ارائه‌ شده توسط مشاور را ۴.۳ هکتار دانست و تصریح کرد: طرح با وسعت ۴۳ هزار مترمربع شامل ۳۰۴ پلاک ملکی بوده و بر‌اساس طرح ۲ صحن، پارکینگ، حوزه علمیه، ملک تجاری و خدمات زائر برای آن طراحی‌شده و مصوبات کمیسیون ماده ۵ آن نیز گرفته شده است.

وی از تملک ۱۵۰ پلاک به مساحت ۱۴ هزار مترمربع با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۳۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: اعتبار هزینه شده به تفکیک ۱۰ و نیم میلیارد تومان از سفر مقام معظم رهبری، ۱.۹ میلیارد از سازمان عمران بهسازی کشور، ۵.۲ میلیارد تومان آورده شهرداری، ۱.۸ میلیارد تومان از استانداری و ۳.۸ میلیارد تومان ستاد بحران استان بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ارزش شبکه معابر اطراف امامزاده را بیش از ۱۵ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: در واقع سهم شهرداری ۲۰ میلیارد تومان بوده و تا امروز ۴۵ میلیارد تومان در این طرح هزینه شده است.

جانقربان هزینه لازم برای تکمیل تملک و خرید ۱۵۰ پلاک باقیمانده را ۴۰ میلیارد تومان برآورد و بیان کرد: برای تملک ۱۵۰ پلاک باقی‌ مانده به نرخ امروز ۴۰ میلیارد تومان دیگر احتیاج داریم، اما از سال ۹۵ اعتبارات استانی و سفر مقام معظم رهبری و سایر دستگاه‌ها قطع‌ شده است.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ شهرداری از اعتبارات داخلی خود هزینه کرده تا توانسته کیفیت زندگی در این منطقه را ارتقاء داده و شرایط به وجود آمده را ساماندهی کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح را بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اگر بخواهیم این طرح را تا پایان اجرا کنیم به ۴۰ میلیارد تومان برای تملک و ۱۳۰ میلیارد تومان نیز برای ساخت این چند کاربری با ۷۰ هزار مترمربع بنا نیاز داریم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcaw0na.49nyu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما