پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : 84810
منبع : خبرگزاری تسنیم

مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با ابزارهای ارتباطی سیره معصومین (ع) را به دنیا معرفی کند

قم نيوز : رئیس جامعه المصطفی العالمیه عدم غفلت از تقویت بنیه اقتصادی پیروان اهل‌بیت(ع) را یکی از وظایف مجمع جهانی اهل بیت(ع) برشمرد و گفت: مجمع با ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای باید محاسن اهل‌بیت(ع) را به دنیا معرفی کند.
مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با ابزارهای ارتباطی سیره معصومین (ع) را به دنیا معرفی کند
مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با ابزارهای ارتباطی سیره معصومین (ع) را به دنیا معرفی کند
به گزارش قم نیوز ظهر امروز در مراسم بیست و نهمین سالگرد تأسیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، با بیان تلاش ائمه(ع) برای حفظ هویت جامعه شیعه اظهار داشت: حفظ هویت شیعه باید مستقل بوده و در تعامل و همکاری با دیگران باشد در غیر این صورت آسیب می‌بیند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه حفظ هویت شیعه و ارتباط و همکاری با دیگران را برای حفظ مصالح امت اسلامی لازم و ضروری دانست و گفت: علت اینکه اهل‌بیت(ع) بر اقامه نماز به جماعت، عیادت از مریضان و شرکت در تشییع‌جنازه تأکید کرده‌اند، شناخته شدن شیعیان در جامعه، به خوبی‌ها، اخلاق و عمل نیک بوده است.

وی با نقل روایت "کونوا لنا زینا و لا تکونوا علینا شینا" ابراز کرد: این توصیه ائمه(ع) مسئله شخصی نیست که در ارتباط با اشخاص دیگر رعایت کنیم؛ بلکه زبان شیعه باید زبان برادری بوده و سخن برادرانه باشد.

عباسی در ادامه به فعالیت‌های مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در طول سالیان گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: قریب به سی سال از تأسیس و فعالیت این نهاد ارزشمند می‌گذرد و امروز این مجمع به‌عنوان نهادی شناخته‌شده و موردقبول در دنیا است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اهداف، سیاست‌ها و اسناد بالادستی این نهاد گفت: چتر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) باید بر فراز همه اجزاء خانواده و جامعه شیعه باشد. جامعه شیعه ازلحاظ جغرافیایی و به جهات جریان‌ها، گروه‌ها، تشکل‌ها و مذاهب گوناگون مثل اسمائیلیه و زیدیه، باید زیر این چتر قرار بگیرند.

وی یکی از راهبردهای مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) را توجه به حفظ اندیشه و مرزهای فکری و فرهنگی نسل آینده شیعه برشمرد و تصریح کرد: شیعیان آماج تهاجمات فکری و فرهنگی هستند، به همین دلیل حفظ هویت شیعه و تقویت بنیه فرهنگی شیعیان از تکالیف و سیاست‌های مجمع باید باشد.

عباسیعدم غفلت از تقویت بنیه اقتصادی پیروان اهل‌بیت(ع) را یکی از وظایف مجمع برشمرد و افزود: مجمع با ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای باید محاسن اهل‌بیت(ع) را به دنیا معرفی کند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در پایان با بیان اینکه رسانه‌ها باید پیام اهل‌بیت(ع) را به بهترین وجه به گوش جهانیان برسانند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در دهه‌های آینده، در گام دوم انقلاب که عصر تمدن سازی است، مجمع به‌خوبی بدرخشد و آینده روشن‌تری داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawana.49ny615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما