دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : 85683
منبع : خبرگزاری مهر
معاون خدمات شهری شهرداری قم خبر داد؛

احداث ۳۱۳ کیلومتر فضای سبز طولی در قم

قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه شهر قم نیازمند سایه در معابر طولی است، افزود: ۳۱۳ کیلومتر فضای سبز طولی در سطح شهر قم احداث شده است.
احداث ۳۱۳ کیلومتر فضای سبز طولی در قم/ایمن‌سازی همه آب‌نماهای شهر
احداث ۳۱۳ کیلومتر فضای سبز طولی در قم/ایمن‌سازی همه آب‌نماهای شهر
به گزارش قم نیوز امیر سامع ظهر دوشنبه در نشست رسانه‌ای افتتاح و بهره‌برداری از ۱۱۰ پروژه شهرداری قم در ایام دهه فجر که در شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه در سازمان زیباسازی شهرداری، ردیف‌هایی در بودجه شهرداری مرکز، بودجه مناطق و در سازمان زیباسازی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در دهه مبارک فجر در زمینه زیباسازی ۱۵ پروژه با عدد ۴۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که شامل مبلمان شهری، دیوارنگاری، نورپردازی و غیره است.

وی افزود: چهار طرح نقش برجسته بعثت، حضرت خدیجه (س)، میدان ۷۲ تن و پیرامون ورزشگاه حیدریان با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

نورپردازی پروژه ۹ دی

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه نورپردازی پروژه ۹ دی انجام شده که از نظر حجم، معماری و تجهیزات نگهداری پروژه بسیار قابل توجه است، اظهار داشت: ۶ پروژه نورپردازی نیز در دهه فجر با اعتباری بالغ بر بیش از یک میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی در خصوص فعالیت سازمان پارک‌ها و فضای سبز نیز افزود: حفظ باغات و احیای آنها، توسعه فضای سبز در محلات و ایجاد بوستان‌های فرا محله‌ای و توسعه کمربند سبز و ایجاد فضای سبز طولی در سطح شهر در اولویت قرار گرفته است.

سامع اضافه کرد: ۵۰ پروژه فضای سبز با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح می‌شود.

سرانه فضای سبز در قم ۱۹ و ۷ دهم متر مربع ا ست

وی سرانه کنونی فضای سبز شهر قم را ۲ هزار و ۴۴۰ هکتار دانست و افزود: خوشبختانه سرانه فضای سبز در شهر قم از ۱۵ و ۶۱ متر مربع در سال ۹۴ به ۱۹ و هفت دهم متر مربع در امسال رسیده است اما هنوز با استاندارد فاصله داریم و باید سرانه فضای سبز به ۲۸ متر مربع برسد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم بیان کرد: طی امسال ۱۵۵ هزار متر مربع بوستان شهری در مناطق مختلف شهری افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه طی امسال ۱۰۹ هکتار در زمینه توسعه کمربند سبز و توسعه بوستان‌های جنگلی انجام گرفته است، افزود: تکمیل کمربندی امام علی (ع)، سه راه خرمشهر، جاده اراک، توسعه بوستان ولایت، بوستان مرجعیت، ادامه بوستان کوهسار مشرف به جمکران و بلوار فداییان اسلام منطقه هشت از جمله اقدامات انجام گرفته در زمینه گسترش کمربند سبز و توسعه بوستان‌های جنگلی بوده است.

سامع با اشاره به اجرای طرح توسعه شبکه آبیاری قطره‌ای در بوستان‌ها تصریح کرد: تقریباً همه آب‌نماها در سطح شهر ایمن سازی و ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه شهر قم نیازمند سایه در معابر طولی است، افزود: خوشبختانه ۳۱۳ کیلومتر توسعه فضای سبز طولی در سطح شهر انجام گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در خصوص پروژه‌های آبرسانی اظهار داشت: ۲۲ پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان طی امسال اجرا شده که به موجب آن منابع آب به حوزه‌های پرمصرفی که نیاز به تأمین آب بیشتر دارند، منتقل می‌شوند.

وی بیان کرد: نزدیک به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه برای آبیاری فضای سبز برون شهری از پساب تصفیه شده استفاده خواهد شد.

سامع در خصوص فعالیت‌های سازمان میادین شهرداری افزود: در شهرک خودرو، شهرک صنوف و میدان شهید رجایی اقدامات بسیاری در حال انجام است.

انتقال ۲۰۰ درب و پنجره ساز به شهرک صنوف

وی بیان کرد: ۱۰۰ واحد آهن فروشی به شهرک صنوف منتقل شدند و بیش از ۲۰۰ در و پنجره ساز نیز به زودی به این شهرک انتقال داده می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: ۲۴ واحد صنفی جدید در میدان شهید رجایی برای میوه و تره بار با اعتبار بالغ بر سه میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

وی در خصوص فعالیت‌ها در زمینه خدمات شهری افزود: امسال بیش از هفت میلیارد تومان ماشین آلات خدمات شهری برای کمک رسانی در اجرای پروژه‌ها و آبیاری فضای سبز خریداری شده است.

سامع بیان کرد: با تغییر به تغییر در شکل بارش‌ها که اکثراً به صورت رگباری و آنی است، تأسیسات فعلی شهر نمی‌تواند جوابگوی این مسئله باشد بنابراین مشاوری برای بازنگری طرح مقابله با آب‌گرفتگی و سیلاب در نظر گرفته شده و ۱۵ اقدام جدید نیز در این زمینه انجام گرفته است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjtmeo.uqeiozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما