شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 8596

بازديد استاندار قم از روند احداث فرودگاه بين‌المللی قم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از روند احداث فرودگاه بين‌المللی قم بازديد كرد.
بازديد استاندار قم از روند احداث فرودگاه بين‌المللی قم
به گزارش قم نیوز، كرم‌رضا پيريايی در حاشيه بازديد از روند احداث فرودگاه بين‌المللی قم، با اشاره به جايگاه ملی و فراملی قم به عنوان يك جهانشهر اظهار داشت: ظرفيت‌های فرهنگی و زيارتی قم ضرورت تامين زيرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی شايسته به مردم را افزون می كند.

وی با اشاره به حضور هزاران زائر از كشورهای مختلف در قم برای زيارت بارگاه مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران گفت: جايگاه قم به عنوان ام‌القرای جهان تشيع و اقبال عمومی مسلمانان سراسر جهان به حضور در اين شهر مقدس، ظرفيت عظيم فرهنگی را برای اين خطه فراهم كرده است.

استاندار قم پروژه فرودگاه بين‌المللی قم را يك پروژه تحول‌آفرين در قم دانست و افزود: تكميل اين پروژه مهم ضروری برای قم، گامی اساسی در جهت جذب توريسم مذهبی به استان قم خواهد بود.

وی فرودگاه بين‌المللی قم را كليد توسعه قم عنوان كرد و با اشاره به بخش‌های مختلف اين مجموعه فرودگاهی تصريح كرد: قرارگيری اين مجموعه فرودگاهی در كنار منطقه گردشگری طرلاب و همچنين در نزديكی منطقه ويژه اقتصادی سلفچگان ظرفيت‌های فراوان توسعه‌ای را برای قم فراهم می نمايد.

پيريايی احداث فرودگاه بين‌المللی در قم را يكی از مهم ترين خدمات دولت در اين استان ذكر كرد و گفت: با حمايت مجموعه مديريتی استان مشكلات زيربنايی اين منطقه خصوصا آب مورد نياز مجموعه برطرف خواهد شد و تكميل پروژه سرعت خواهد گرفت.

وی بيان کرد: با همت سرمايه‌گذار پروژه با تكميل مجموعه فرودگاهی، تعاريفی كه در افق ۱۴۰۴ برای قم تدوين شده محقق می شود.

گفتنی است، پروژه فرودگاه بين‌المللی قم در سه فاز در ۱۵ كيلومتری شهر قم با زيربنايی بالغ بر ۲۰۰ هزار مترمربع با سه ترمينال بين‌المللی،‌ داخلی و زيارتی در حال اجرا است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.heofuqeimsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما