دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 8611
محرابی کیا خبر داد:

ثبت نام اینترنتی 86 درصد دانش‌آموزان قمی

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از ثبت‌نام 86 درصد دانش‌آموزان قمی به صورت اینترنتی در سامانه ستاد خبر داد.
ثبت نام اینترنتی 86 درصد دانش‌آموزان قمی
به گزارش قم نیوز، حسن محرابی‌کیا امروز با اشاره به مراحل انتهایی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اظهار کرد: تاکنون ۸۶ درصد دانش‌اموزان در سامانه ستاد ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از اواخر اردیبهشت‌ماه در مدارس سراسر استان آغاز شد و به تبع ثبت‌نام حضوری دانش‌آموزان، ثبت‌نام اینترنتی نیز از ابتدای تیرماه در مدارس آغاز شده است.

معاون برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه ثبت‌نام اینترنتی برای استان قم تقریبا پایان یافته است، خاطرنشان کرد: ۱۴ درصد باقی‌مانده مربوط به دانش‌آموزان اتباع خارجی است که مسیر خاصی برای ثبت‌نام دارند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام اینترنتی امسال برای سال دوم در استان قم انجام می‌شود، ادامه داد: دانش‌‌آموزان می‌توانند در منزل و یا مدرسه نسبت به ثبت‌نام اینترنتی اقدام کنند.

محرابی‌کیا با اشاره به اینکه امسال ثبت‌نام حضوری تنها برای پایه اول ابتدایی و اول دبیرستان الزامی است، عنوان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان دیگر پایه‌های تحصیلی نیازی به مراجعه به مدرسه نداشته و دانش‌آموزان می‌توانند در منزل با مراجعه به سامانه ستاد در مدرسه مورد نظر ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام پایه برنامه‌ریزی و آماده‌سازی برای مهر ماه است، گفت: ثبت‌نام الکترونیکی موجب شده تا ما بتوانیم پیش از باز شدن مدرسه‌ها کلاس‌بندی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را به صورت دقیق انجام دهیم و برنامه درسی دانش‌آموزان را در روز نخست مدرسه به آنان تحویل دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت مدارس، معلمان و تعداد دانش‌آموزان هر مدرسه و هر کلاس مشخص شده و مدیران هیچ مشکلی برای برنامه‌ریزی درسی ندارند.

وی اضافه کرد: برای استفاده از سامانه ستاد مدیران و کادر اجرایی مدارس آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و با توجه به ساده بودن کاربری در این سامانه دانش‌آموزانی که با کار با رایانه آشنا باشند، می‌توانند این کار را به طور مستقل انجام دهند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.zn6t23n-zftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما