چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : 8639
در طول ماه مبارک رمضان صورت گرفت؛

استقبال مردم از نمایشگاه صنایع دستی زندانیان قم

قم نيوز : قم نیوز: نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی 200 نفر از زندانیان که در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) برپا شده با استقبال گسترده زائران روبه‌رو شده است.
استقبال مردم از نمایشگاه صنایع دستی زندانیان قم
به گزارش قم نیوز، نمایشگاه هنرهای دستی زندانیان که از ۱۰مرداد ماه به همت اداره کل زندان‌های استان قم و همکاری انجمن حمایت از زندانیان، ستاد دیه و... برگزار شده است روزهای پایانی خود را می‌گذراند.

از اهداف برپایی این نمایشگاه، فروش و نمایش صنایع دست‌ساز زندانیان و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای آزادی زندانیان است.

نمایشگاه صنایع دستی زندانیان برای نخستین بار در قم بر پا می‌شود و از زمان افتتاح تاکنون دو میلیون نفر از غرفه‌ها و آثار دستی زندانیان بازدید کردند.

در حاشیه بازدید از این نمایشگاه،‌ خیرین و نیکوکاران کمک‌های مالی خود را برای حمایت و آزادی زندانیان کمک کردند.

۳۰ نفر از خیرین و نیکوکاران بعد از بازدید از این نمایشگاه حمایت خود را برای آزادی زندانیان اعلام کردند و ۲۰ نفر از کارآفرینان نیز پس از مراجعه به این نمایشگاه اعلام کردند، بخشی را در اختیار اداره زندان‌ها قرار می‌دهند تا زندانیان بتوانند ضمن آشنایی با صنایع مختلف درآمدی برای خود کسب کنند.

در حاشیه این نمایشگاه مشاوره کودک و خانواده توسط یکی از مجرب‌ترین اساتید دانشگاه صورت می‌پذیرد و خانواده‌ها مشکلات خود را با فرزندان و کودکان مشکلات خود را با خانواده‌ها بیان ‌کنند.

بخشی از این نمایشگاه به کودکان اختصاص دارد و کودکان با قرائت قرآن کریم و تفسیر آن فضای نمایشگاه را دگرگون کرده و سپس به عنوان تشویق جایزه دریافت می‌کنند.

از زمان برپایی این نمایشگاه تاکنون هزار و ۵۰۰ جایزه به کودکان بازدید کننده‌ای که به کشیدن نقاشی یا قرائت و تفسیر قرآن کریم اهتمام داشتند اهدا شده است.

مردم با استقبال بیش از تصور خود حدود هزار و ۷۰۰ پیشنهاد برای این نمایشگاه به ثبت رساندند که بیشترین پیشنهادها حاکی از استمرار نمایشگاه در مکان و زمان مناسب‌تر است.

این نمایشگاه در هشت غرفه به نمایش صنایع دستی زندانیان پرداخته و علاقه‌مندان به خرید این صنایع با درخواست سفارش کار، کالای مورد نظر خود را پس از آماده شدن دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.xn6t23n-wftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما