چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 86523
منبع : خبرگزاری فارس

تشکیل قرارگاه مردمی جهاد اجتماعی در مجتمع نور قم

قم نيوز : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از تشکیل قرار گاه مردمی جهاد اجتماعی نور به منظور پیشگیری، درمان و حمایت‌های پس از درمان بیماری کرونا در مجتمع فرهنگی نور واقع در منطقه نیروگاه قم خبر داد.
تشکیل قرارگاه مردمی جهاد اجتماعی در مجتمع نور قم
تشکیل قرارگاه مردمی جهاد اجتماعی در مجتمع نور قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مردمی جهاد اجتماعی نور اظهار کرد: این قرارگاه به شناسایی مسائل اجتماعی مرتبط با بیماری در مجتمع نور واقع در منطقه نیروگاه می‌پردازد تا به شناسایی و درمان کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: جمعی دیگر در واحد آموزش و فرهنگ‌سازی این قرارگاه مشغول خدمت‌رسانی هستند که آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند تا به تقویت روحیه مردم، امید بخشی، آموزش خانواده‌ها در زمینه پیشگیری و فرهنگ‌سازی نحوه مواجهه با بیماری کرونا بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم درمان را از دیگر بخش‌های این قرار گاه ذکر کرد و گفت: این بخش با همکاری سپاه علی بن ابیطالب و مجموعه نیروی زمینی در حال فعالیت است که در این زمینه مجموعه تشخیص با امکانات مجهز در مجتمع نور در حال جانمایی و استقرار است تا به مردم منطقه نیروگاه خدمت درمانی و ویژه ارائه دهد.

وی عنوان کرد: بخش پشتیبانی در واقع تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع مناسب اقلام مورد نیاز بهداشتی، شوینده‌ها، اقلام ضد عفونی‌کننده و... را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی با اشاره به امور دیگر در زمینه همکاری با بخش‌های مختلف گفت: ضدعفونی کردن مساجد در دستور کار قرار گرفته و اطلاع‌رسانی موارد ضروری به منظور رعایت حضور مردم در اجتماعات و مساجد از سوی گروه‌های مردمی انجام شده است.

وی یادآور شد: گروه‌های جهادی مردمی از مبلغان شکل گرفته که در حوزه‌های مختلف پیشگیری، آگاه‌سازی و توزیع اقلام درب منازل فعالیت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه جمعی دیگر از طلاب جهادی در بیمارستان‌های کامکار، امام رضا و فرقانی مستقر هستند، گفت: این افراد آموزش‌هایی فرا گرفتند تا به صورت شیفتی به عنوان همراه بیمار با رعایت دقیق نکات بهداشتی فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طلاب در زمینه فضای روانی توانستند به خوبی به پرستاران و پزشکان کمک کنند تا بیماری کنترل شود.

حجت‌الاسلام عزت زمانی عنوان کرد: نیروهای شهرداری زحمت فراوانی در تجهیز افراد از دست رفته متحمل می‌شوند ولی با توجه به شرایط طلاب برای رعایت بهتر مسائل شرعی در کفن و دفن کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه افراد فعال جهادی شامل شبکه‌ها و گروه‌های جهادی مرتبط با سازمان هستند، عنوان کرد: مقر طلاب فعال در بیمارستان‌ها خانه طلاب است. انگیزه و حرکت اولیه برای فعالیت در بیمارستان‌ها از سوی خودشان کلید خورده و ما تنها از آنها حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه عده‌ای انسان سودجو با دروغ و آمارهای متناقض فضای مجازی را آلوده می‌کنند، گفت: جمعی از افراد رسانه‌ای فعال انقلابی زمان صرف می‌کنند تا اخبار صحیح را به مردم انتقال دهند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcdsk0j.yt09x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما