پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 8653

قم ظرفیت تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور را دارد

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: استان قم با وجود ظرفیت‌های فراوان، می‌تواند در بخش صنعت به قطبی مهم در مرکز کشور تبدیل شود.
قم ظرفیت تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور را دارد
به زارش قم نیوز، کرم‌رضا پیریایی در نشست صمیمی با فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به مشکلات موجود در بخش‌های مرتبط با تولید استان، اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجهات دولت تولید در کشور از رونق بسیار خوبی برخوردار بوده و به تبع این رشد کشور، صنعت و تولید استان قم نیز توسعه و رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

وی بررسی ریشه‌ای مشکلات و موانع رشد صنعت را امری مهم و وظیفه اصلی دستگاه‌های دخیل در این امر عنوان کرد و افزود: قم با وجود ظرفیت‌های فراوان، می‌تواند در بخش صنعت به قطبی مهم در مرکز کشور تبدیل شود و این مهم جز با همت مدیران محقق نخواهد شد.

استاندار قم با اشاره به وجود شهرک‌های صنعتی متعدد و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان ظرفیتی بزرگ برای اقتصاد کشور در مرکز، تصریح کرد: ظرفیت‌های این مناطق صنعتی و اقتصادی هرچه بیشتر باید بارور شده و در راستای رشد و توسعه استان به کار گرفته شود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری متقابل دستگاه‌های اجرایی و صنعتگران، گفت: صنعتگران و دستگاه‌های اجرایی باید در رفع مشکلات و موانع رشد و توسعه تولید، مکمل یکدیگر باشند.

پیریایی خواستار افزایش اهرم‌های حمایتی بانک‌های استان برای تحقق توسعه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شد و افزود: بانک‌ها باید شتاب‌دهنده توسعه اقتصادی استان خصوصا رشد واحدهای تولیدی و صنعتی باشند.

وی با اشاره به سوالات و دغدغه‌های فعالان بخش تولید و صنعت استان، ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک با همت و عزم جدی مدیران استان، این دغدغه‌ها برطرف شده و گامی اساسی در شکوفایی صنعت و تولید قم برداشته شود.

استاندار قم ضمن تشریح وضعیت تولید و صنعت در استان قم، جایگاه بخش تولید در ایجاد اشتغال پایدار را یادآور شد و افزود: با توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی علاوه بر رشد اقتصادی استان و به تبع آن کشور، یکی از مهم ترین دغدغه‌های دولت برای اشتغال زایی پایدار برای جوانان برطرف می‌شود.

وی توجه ویژه به جذب فعالان بخش تولید کشور و همچنین سرمایه گذاران به استان را مهم خواند و خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی موثر و گسترده به فعالان بخش تولید و سرمایه‌گذاران کشور در مورد ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی استان قم باید جزو برنامه‌های اصلی مدیران بخش صنعت باشد.

پیریایی خواستار اصلاح و تسهیل روند جذب سرمایه‌گذار و اخذ مجوز واحدهای تولیدی شد و اضافه کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای این امر صورت گرفته که باید با اطلاع‌رسانی به متقاضیان، فعالیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران شدت بگیرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.k0j2yt09sa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما