شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : 86597
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

شهردار قم از آرامستان بهشت معصومه (س)بازدید کرد/قدردانی از اجرای دقیق مسائل بهداشتی و موازین شرعی

قم نيوز : شهردار قم امروز با حضور در سازمان آرامستان بهشت معصومه (س) از بخش‌های مختلف این سازمان بازدید کرد.
شهردار قم از آرامستان بهشت معصومه (س)بازدید کرد/قدردانی از اجرای دقیق مسائل بهداشتی و موازین شرعی
شهردار قم از آرامستان بهشت معصومه (س)بازدید کرد/قدردانی از اجرای دقیق مسائل بهداشتی و موازین شرعی
به گزارش قم نیوز سیدمرتضی سقائیان‌نژاد،شهردار قم صبح امروز در حاشیه بازدید سرزده از سازمان آرامستان بهشت معصومه (س) گفت: تمهیدات لازم برای اجرای دقیق مسائل بهداشتی و موازین شرعی در تمامی مراحل انتقال، نگهداری، غسل، کفن و دفن اموات در شرایط موجود اندیشیده شده است.

او تشکیل کمیته ویژه به همین منظور در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به عملیات بحران استان قم را مورد توجه قرارداد و گفت: این کمیته متشکل از صاحب‌نظران مسائل شرعی و متخصصان بخش‌های مختلف کادر بهداشت و درمان استان قم و همچنین نمایندگانی از بیوت مراجع معظم تقلید و کادر مدیریتی و اجرایی بوده و جلسات هماهنگی و تصمیم‌گیری این کمیته نیز به صورت مرتب برگزار می‌گردد و مباحث مختلف این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم از سوی اعضاء این کمیته اتخاذ شده و جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

شهردار قم، مجموعه سازمان آرامستان‌های بهشت معصومه سلام‌الله علی‌ها و کادر اجرایی این سازمان را صرفاً مجری تصمیمات ستاد بحران استان دانست و افزود: تمامی اقدامات انجام شده در این سازمان در خصوص متوفیان مبتلا به بیماری‌های واگیردار، بر اساس تصمیمات و دستورالعمل‌های صادره بوده و خارج از آن هیچگونه اقدامی انجام نشده است.

 سقائیان‌نژاد حضور ناظرین بهداشتی در بخش‌های مختلف انتقال تا خاکسپاری اجساد را یادآور شد و گفت: جهت نظارت بر انجام دقیق موازین شرعی نیز ناظرینی از طلاب و متخصصین علوم دینی در سازمان حضور داشته و علاوه بر انجام برخی امور مربوطه بر اجرای دقیق حدود شرعی در مراحل مختلف نظارت می‌نمایند.

او همچنین اذعان کرد:اقدامات شرعی با مسئولیت نمایندگان حوزه علمیه و بر اساس نظر مراجع معظم تقلید به دقت انجام می‌شود که جای قدردانی دارد.

شهردار قم در پایان انجام امور مربوط در سازمان را طبق روال عادی و به صورت منظم دانست و ادامه داد: علی‌رغم افزایش پذیرش متوفیان در روز‌های اخیر، با انجام تمهیدات لازم مشکلی در ارائه خدمات در این سازمان وجود نداشته و بخش‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcefn8v.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما