سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : 86688
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: حضرت زینب(س) اسوه بی نظیر صبر و استقامت است

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضرت زینب(س) در زمینه صبر اسوه بی نظیری است، باید به حق گفت که واقعه عاشورا از برکت حضرت زینب(س) بقا پیدا کرد و زیر سایه امام سجاد(ع) تداوم یافت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:حضرت زینب(س) اسوه بی نظیر صبر و استقامت است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:حضرت زینب(س) اسوه بی نظیر صبر و استقامت است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام ابوالقاسم علیدوست اظهار داشت: در قرآن کریم خداوند نام برخی از بانوان را می برد، نمی فرماید که این زنان الگو برای زنان هستند بلکه می فرماید الگوی زنان و مردان هستند.

وی افزود: این موضوع اختصاص به اسلام ندارد و در جوامع مختلف گاهی زنانی به منصه ظهور می رسند که برای همیشه تاریخ و برای همه انسان ها الگو هستند و مَثل این زنان مثل خورشید و ماه است و مشمول مرور زمان نمی شود و انسان از آنها احساس خستگی نمی کند وبرای همه زمان و همه مکان ها بوده و دارای شخصیت جامعی هستند و در همه شمول الگو و جهانی و جاودان هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خصوصیات و ویژگی های بی نظیر حضرت زینب(س) ادامه داد: شیعیان و محبین اهل بیت(ع) علاقه خاصی به این بانو دارند، در کنار اینکه شیعه هستیم و حضرت زینب(س) خواهر امام حسین(ع) است اگر خود را به عنوان انسان بی طرف فرض کنیم کاری که زینب کبری(س) در حادثه عاشورا انجام داد برای همه زمان و مکان ها ونسل ها جاودان شد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: کشورمان درگیر بیماری کرونا است و مردم دارای مشکلاتی هستند ولی این مشکلات با آنچه به حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا گذشت قابل مقایسه نیست، هنگامی که ابن زیاد آن جوان مغرور سوال می کند که مشاهده کردی خدا با شما چکار کرد حضرت زینب(س) در پاسخ فرمود " ما رایت الا جمیلا" اگر ساعت ها عالمان دین جمع می شدند نمی توانستند به این زیبایی پاسخ دهند.

علیدوست گفت: حضرت زینب(س) در زمینه صبر اسوه بی نظیری است، باید به حق گفت که واقعه عاشورا از برکت  حضرت زینب(س)  بقا پیدا کرد و زیر سایه امام سجاد(ع) تداوم یافت.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه حضرت زینب(س) بیان کرد: نقش این بانو جهانی و جاودان بوده است، زینب کبری(س) مادر چند شهید است و برادرش را از دست داد ولی مقاومت کرد و در مسیر اسارت هیچ کسی حتی از دشمنان اهل بیت(ع) نگفتند که حضرت زینب(س) حرکتی خلاف شرع انجام داد بلکه در همه حال رضای الهی را مدنظر قرار داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بانوان جامعه به جای اینکه گاهی دیگران را الگو قرار می دهند باید حضرت زینب(س) را که در همه زمینه ها دارای خصوصیات و ویژگی های بی نظیری است الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfcvdc.w6dvcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما