دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 87786
منبع : خبرگزاری فارس

انتقاد از عدم همکاری بانک های خصوصی در رونق تولید

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عملکرد بانک‌های خصوصی استان را نامناسب عنوان کرد و گفت: متأسفانه بااینکه بخش عمده سرمایه استان در دست بانک‌های خصوصی است اما همکاری لازم را با بخش تولید و اقتصاد استان نداشته‌اند.
3 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد/انتقاد از عدم همکاری بانک های خصوصی در رونق تولید
3 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد/انتقاد از عدم همکاری بانک های خصوصی در رونق تولید
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری امروز با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اقتصادی در سال 98 و در حوزه کاهش نرخ بیکاری اظهار کرد: نرخ بیکاری در سال 98 از 10.8 درصد در سال 97 به 10 درصد یعنی 0.8 درصد کاهش داشته، البته هدف تک‌رقمی بود و با این برنامه نیز به این هدف دست پیدا می‌کردیم اما شرایط گسترش ویروس کرونا برنامه‌های پایانی سال را تحت تأثیر قرارداد.

غضنفری نرخ بیکاری استان قم را پایین‌تر از نرخ کشوری دانست و گفت: میانگین نرخ بیکاری کشوری 10.6 است درحالی‌که در استان قم 0.6 درصد کمتر از این عدد ثبت‌شده است.

وی به تشریح عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت و یادآور شد: یکی دیگر از کارگروه‌های مهم استان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بوده که با 7 برنامه و 30 محور در سال 98 شروع به کارکرده و 41 جلسه و 572 مصوبه در سال 98 برگزار کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: با پیگیری‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید 76 درصد مصوبات این کارگروه اجرایی شده  و 19 درصد نیز در فرجه زمانی مقرر، قرار دارد و نکته مهم این است که در حوزه دستگاه‌های اجرایی هیچ مصوبه‌ای اجرانشده، نمانده و 5 درصد مصوبات نیز به علت عدم پیگیری متقاضی اجرایی نشده است.

وی پرداخت 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه رونق تولید را در تاریخ استان قم بی‌سابقه دانست و تصریح کرد: تا امروز 672 میلیارد تومان در سامانه رونق تولید ثبت‌شده و مابقی پرداخت‌ها در حوزه اشتغال پایدار روستایی، مشاغل خانگی، خوداشتغالی و از صندوق توسعه ملی و بند الف تبصره 18 پرداخت‌شده است.

غضنفری عملکرد دستگاه‌های حوزه اقتصاد و سیستم بانکی را کاملاً مطلوب ارزیابی کرد و گفت: رتبه استان قم در این زمینه تک‌رقمی بوده و در بعضی از بخش‌ها نیز قابل‌مقایسه با سایر استان‌ها نبوده و بانک‌ها مواردی را که نیز در سال‌های گذشته تحقق نیفتاده را محقق کرده‌اند.

وی عملکرد بانک‌های خصوصی استان را نامناسب عنوان و خاطرنشان کرد: متأسفانه بااینکه بخش عمده سرمایه استان در دست بانک‌های خصوصی است اما همکاری لازم را با بخش تولید و اقتصاد استان نداشته‌اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfvedc.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما