يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب : 87789
منبع : خبرگزاری فارس

بازگشایی اماکن ورزشی قم منوط به ثبت‌نام در سامانه سلامت است

قم نيوز : مدیران و مسوولان تمام اماکن و باشگاه‌‌‌های ورزشی استان قم با توجه به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا در ورزش برای بازگشایی باشگاه‌های خود ملزم به ثبت‌نام در سامانه سلامت شدند.
بازگشایی اماکن ورزشی قم منوط به ثبت‌نام در سامانه سلامت است
بازگشایی اماکن ورزشی قم منوط به ثبت‌نام در سامانه سلامت است
به گزارش قم نیوز تمام باشگاه‌داران و مسوولان اماکن ورزشی دولتی و خصوصی باید اطلاعات خود را در سامانه خود اظهاری سلامت به نشانی salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند، در حالی که با اعلام مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، مهلت در نظر گرفته شده برای این منظور تا ساعت 24 روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه است.

این در شرایطی است که تا پانزدهم اردیبهشت ماه امکان بازگشایی باشگاه‌ها، سالن‌ها، استخرها، زمین‌های چمن و دیگر اماکن ورزشی بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا در وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد، ضمن اینکه برگزاری هرگونه رقابت‌ ورزشی تا پایان اردیبهشت امکان‌پذیر نیست.

تهدید و تمجید مدیران باشگاه‌ها بر سر موضوع کرونا

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: تمام باشگاه‌های ورزشی دولتی و خصوصی در قم تعطیل هستند و در صورت تخلّف، با مسوول باشگاه متخلّف مطابق مقرّرات برخورد خواهد شد چرا که موضوع کرونا جدّی است و باید نکات ایمنی و بهداشتی را برای مقابله با ادامه شیوع این ویروس رعایت کرد.

رسول منعم در ادامه از بخشودگی اجاره بهای اماکن واگذار شده این اداره کل در ایام شیوع کرونا خبر داد و افزود: در صورت مشخص شدن زمان بازگشایی باشگاه‌ها توسط ستاد مقابله با کرونا، تنها باشگاه‌ها و اماکنی که در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده باشند، امکان بازگشایی دارند.

پیگیری جذب کمک‌های حمایتی برای باشگاه‌های ورزشی

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم نیز در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: گزارش تخلف تعداد کمی از باشگاه‌ها مبنی بر فعالیت ورزشی داشتیم که به آنها تذکر لازم را دادیم، مدیران و مسوولان باشگاه‌ها می‌دانند که هرگونه فعالیت و بازگشایی اماکن آنها در این ایام تخلف محسوب می‌شود و تکرار این موضوع ممکن است به باطل شدن پروانه باشگاه منجر شود، به همین خاطر از آنها درخواست می‌کنیم که برای سلامت خود و جامعه اهمیت قائل شوند، در غیر این صورت طبق قوانین برخورد خواهد شد.

سعید آمده افزود: اداره کل ورزش و جوانان و هیأت بدن‌سازی و پرورش اندام استان قم در روزهای گذشته مکاتبه‌های بسیاری برای جذب کمک‌های حمایتی ویژه باشگاه‌های ورزشی را به وزارت ورزش و جوانان و مسوولان استان قم ارائه کرده‌اند، با توجه به وسعت این موضوع در تمام نقاط کشور، در صورت موافقت هیأت دولت و اختصاص طرح‌های حمایتی، یقینا در اسرع وقت به اطلاع مسوولان باشگاه‌ها رسانده خواهد شد.

وی عنوان کرد: از خانواده بزرگ بدن‌سازی و پرورش‌اندام می‌خواهیم که در در خانه بمانند و سلامت خود و خانواده را جدی بگیرند، متاسفانه در روزهایی که گذشت، ویروس کرونا تعدادی از اهالی ورزش را از ما گرفت و این عزیزان دیگر در بین ما نیستند، پس به فکر آینده باشیم و با کرونا مقابله کنیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci3yav.t1ayv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما