دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : 87803
منبع : خبرگزاری تسنیم

انتقاد معاون استاندار قم از گزارش‌دهی مسئولان در شورای اطلاع‌رسانی؛ وظیفه ما سیاست‌گذاری است

قم نيوز : معاون استاندار قم گفت: رسالت اصلی شورای اطلاع‌رسانی توجه به موضوعات خبر و اطلاع‌رسانی بوده و تنها به انتقال و انعکاس گزارش‌ها خلاصه نمی‌شود.
انتقاد معاون استاندار قم از گزارش‌دهی مسئولان در شورای اطلاع‌رسانی؛ وظیفه ما سیاست‌گذاری است
انتقاد معاون استاندار قم از گزارش‌دهی مسئولان در شورای اطلاع‌رسانی؛ وظیفه ما سیاست‌گذاری است
به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور صبح امروز در شورای اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: رسالت اصلی این جلسه توجه به موضوعات خبر و اطلاع‌رسانی بوده و تنها به انتقال و انعکاس گزارش عملکرد ستاد مقابله با کرونا و دستگاه‌ها خلاصه نمی‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: اصحاب رسانه، وظایف سنگینی در اطلاع‌رسانی دارند و علاوه بر انعکاس عملکرد بخش‌های مختلف درمان و سلامت و مدیریت بحران، باید در ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به کرونا تلاش کرد.

وی با بیان اینکه در این حوزه از واژه آموزش استفاده نمی‌کنیم، چراکه نهاد مشخصی عهده‌دار آموزش است، اما در اطلاع‌رسانی نیز اهداف آموزشی نهفته بوده و باید به آن توجه داشت، یادآور شد: در مقطع بسیار حساس و حیاتی قرار داریم و پیک نخست بیماری را پشت سر گذاشتیم و شرایط تثبیت‌شده و کنترل نسبی بر آن داریم و با کاهش آمار مواجه بودیم، هرچند دوباره افزایش محدودی پیش آمد و دغدغه‌ای را ایجاد کرد که مبادا براثر بی‌توجهی و غفلت و زعم اینکه مشکل حل‌شده رفتارها، تغییر کند و محدودیت‌ها از بین برود.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم در این غفلت‌ها، پیک دوم رخ دهد و همه باید توجه کنیم در کنار رفع محدودیت‌ها و الزامات فاصله‌گذاری هوشمند، شهروندان دچار غفلت نشوند و مردم با رفتار خطیری این بیماری را نشر ندهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم تصریح کرد: اگر محدودیت‌هایی در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند برداشته شد و دولت تصمیم به حذف برخی از طرح‌ها گرفت، به علت مدیریت تبعات آثار سیاسی و امنیتی و روانی و اقتصادی این بیماری بوده که نیاز به مدیریت دارد.

وی با تأکید بر اینکه هنر مسئولان و اصحاب رسانه در این شرایط بحرانی باید مدیریت تبعات و آسیب‌های کرونا از ابعاد مختلف باشد و با مدیریت بحران، به شرایط پساکرونا و تبعات دیگر آن واقف باشیم، گفت: امروز بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان متأثر از این بیماری در شرایط سختی هستند.

سلیمان پور افزود: اقتصاد ما رنج تک‌محصولی وابستگی به نفت را چشیده است و در دو دهه اخیر تحریم و آسیب‌پذیری ما بیشتر شده است و رسالت نظام نیز در این شرایط بر تأمین معیشت خانواده و کاهش رنج و محنت مردم آسیب‌پذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم عنوان کرد: دولت باید در کنار مدیریت بحران، با برنامه‌ریزی صحیح و حفظ فرصت‌های شغلی و احیای اقتصاد اقدام می‌کرد.

وی درباره برخی از دغدغه‌های اصحاب رسانه بیان کرد: دعوت گزینشی برخی مدیران از اصحاب رسانه، گلایه‌هایی را به وجود آورده است، جامعه رسانه بسیار فرهیخته هستند و نگاه جامع به مسائل و آستانه صبر و خویشتن‌داری و قدرت نیروی حل مسائل را دارند و انتظار این است براساس این مشی و توان و قدرت و نیروی فکری، مسائل را حل کنند.

سلیمان پور تصریح کرد: ما نیز انتظار داریم مدیران به فریز اطلاعات نپردازند و از دعوت گزینشی اصحاب رسانه بپرهیزند و با رعایت فاصله‌گذاری هوشمند و در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی، به اطلاع‌رسانی بپردازند، این نیاز به تمرین و ممارست دارد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران باید با رعایت فاصله‌گذاری و طبقه‌بندی اصحاب رسانه در چند بخش فرصت حضور را برای همه خبرنگاران فراهم آورند و خبرها اختصاصی نباشد و اجازه بدهیم اطلاع‌رسانی دچار حاشیه نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم عنوان کرد: در عرصه اطلاع‌رسانی ما به وجود خبرنگاران فرهیخته افتخار می‌کنیم، آن‌ها مولد فکر و اندیشه هستند و در پیشبرد اهداف نظام و دولت همواره با تذکرات خود، ما را هدایت کرده‌اند و همه آن‌ها دلسوز مردم شریف قم هستند و دغدغه خدمت و پیشبرد برنامه‌های دولت و توسعه زیرساخت‌ها را دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmcdc.w6dexagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما