دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب : 88288
منبع : خبرگزاری فارس

رقابت رزمی‌کاران قم برای کسب سهمیه هنرهای رزمی آسیا

قم نيوز : رئیس هیأت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان قم گفت: رزمی‌کاران قم در دو رشته برای کسب سهمیه حضور در بازی‌های 2021 داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا به میدان می‌روند.
رقابت رزمی‌کاران قم برای کسب سهمیه هنرهای رزمی آسیا
رقابت رزمی‌کاران قم برای کسب سهمیه هنرهای رزمی آسیا
به گزارش قم نیوز علی یزدی امروز اظهار کرد: بازی‌های 2021 داخل سالن آسیا با رقابت ورزشکاران و تیم‌های رشته‌های مختلف به میزبانی تایلند برگزار می‌شود و از بین سبک‌ها و رشته‌های زیر مجموعه انجمن‌های ورزش‌های رزمی، دو رشته امکان حضور در این رقابت‌ها را دارند.

وی افزود: در جلسه اخیر شورای المپیک آسیا برای تصمیم‌گیری نهایی پیرامون برگزاری مسابقات سال 2021 داخل سالن که به شکل ویدئویی برگزار شد، رشته‌های پنچاک‌سیلات و سامبو که دو رشته زیر مجموعه فدراسیون و هیات‌های استانی انجمن‌های ورزش‌های رزمی هستند مجوز حضور در این بازی‌ها را به دست آوردند.

رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی رزمی استان قم اضافه کرد: پنچاک‌سیلات سال 2018 نیز یکی از رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی جاکارتا بود و با توجه به اینکه در ایران و به ویژه در استان قم از ورزشکاران بسیار خوب و توانمندی برخوردار است، امکان کسب سهمیه بازی‌های داخل سالن آسیا را برای ورزش قم بسیار بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه بازی‌های این دوره با حضور ورزشکاران کشورهای مختلف در 24 رشته به انجام می‌رسد، ابراز کرد: آخرین سهمیه حضور در مسابقات آسیایی رزمی که از قضا با کسب یک مدال ارزشمند نیز برای ورزش‌های رزمی قم همراه بود، چهار سال قبل در سبک وکوتورین به دست آمد.

یزدی افزود: سال 2016 که بازی‌های ساحلی آسیا در کشور ویتنام به انجام رسید، وکوتورین به عنوان یکی از سبک‌های زیر مجموعه ورزش‌های رزمی در این بازی‌ها حضور داشت و فیروز مختاری یکی از رزمی‌کاران با سابقه قم برای نخستین‌بار نماینده قم در مسابقات ساحلی آسیا شد و با کسب مدال برنز از وزن 55 کیلوگرم این بازی‌ها برای ورزش قم افتخار آفرینی کرد تا نخستین مدال‌آور تاریخ ورزش قم در بازی‌های ساحلی قاره نیز لقب بگیرد.

رئیس هیأت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان قم در پاسخ به زمان رقابت نمایندگان قم برای کسب سهمیه این بازی‌ها، گفت: خوب پاسخ این سوال کاملا مشخص است ابتدا باید منتظر پایان مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا باشیم تا بین تعداد زیادی از رزمی‌کاران آماده قم مسابقه انتخابی برگزار کنیم و برترین‌ها در گزینشی تیم ملی برای کسب سهمیه اعزام به مسابقات 2021 هنرهای رزمی آسیا در تایلند به میدان بروند، با توجه به استعداد بالای ورزشکاران رزمی قطعا سهمیه این بازی‌ها نصیب ورزش قم می‌شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdjx0j.yt0jj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما