سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : 88316
منبع : خبرگزاری تسنیم

اجاره بهای اماکن ورزشی به مبلغ بیش از 900 میلیون تومان در قم بخشیده شد

قم نيوز : مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از بخشودگی اجاره بهای اماکن ورزشی به مبلغ بیش از ۹۰۰ میلیون تومان در قم خبر داد و گفت: به ۱۶۲ باشگاه ورزشی نیز وام حمایتی به مبلغ یک میلیارد و ۴ میلیون تومان تعلق گرفته است.
اجاره بهای اماکن ورزشی به مبلغ بیش از ۹۰۰ میلیون تومان در قم بخشیده شد
اجاره بهای اماکن ورزشی به مبلغ بیش از ۹۰۰ میلیون تومان در قم بخشیده شد
به گزارش قم نیوز رسول منعم پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری از بحران  که به ریاست استاندار در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به اهمیت همراهی با پروتکل‌های بهداشتی در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: هیئت‌های ورزشی و سمن‌های مردمی برای همراهی با پروتکل‌های بهداشتی در دوران شیوع ویروس کرونا از مراکز ورزشی تعطیل حمایت‌های لازم را انجام دادند.

وی از حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان قم از 72 مکان ورزشی خبر داد و افزود: اجاره‌بهای اسفند و فروردین این 72 مکان ورزشی با استناد به ماده 5 ماده الحاق 2 به مبلغ 600 میلیون تومان بخشیده شده و همچنین در ماه اردیبهشت نیز 330 میلیون تومان بخشیده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: از مدیران و مؤسسات امکان ورزشی و خصوصی که در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مبارزه با بحران کشوری و استانی مجبور به تعطیلی شدند، حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

وی با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی تصریح کرد: با کمک سرپرستی بانک ملی کمک به بخش‌های خصوصی که توان پرداخت اجاره‌بها و یا حقوق پرسنلی خود را در این مدت را نداشته‌اند انجام ‌شده است.

منعم تعداد باشگاه‌ها مشمول کمک و حمایت را 168 مرکز عنوان و بیان کرد: باشگاه‌هابی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و تخلفی نداشتند مبلغی بالغ‌بر 40 میلیون ریال برای باشگاه و 20 میلیون تومان برای مربی باشگاه‌ها پیش‌بینی‌شده است.

وی جمع کمک‌های ارائه‌شده را یک میلیارد و 4 میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: از هفته گذشته مراحل پرداخت با ارسال نامه به بانک‌های عامل آغاز شده و کلیه کسانی که در این مدت با ما همکاری داشته‌اند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تأکید بر لزوم حمایت‌های دولتی از این اداره کل بیان کرد: با توجه به بخشیدگی اجاره‌بها و کمک‌ها و مساعدت‌های انجام‌ شده به بخش خصوصی نیازمند کمک‌های دولتی در این حوزه هستیم.

وی از تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در این اداره کل نیز خبر داد و گفت: از روزهای ابتدایی این ستاد در اداره کل با کمک هیئت‌های ورزشی و تیم‌های پزشکی تشکیل و با کمک سایر نیروهای ستادی اقدامات لازم در این جهت انجام ‌شده است.

منعم ادامه داد: با توجه به تصمیمات ستاد، تعلیق تمامی برنامه‌های ورزشی، مسابقات و تمرین‌های ورزشی، تعلیق گردهمایی‌های ورزشی را از ابتدای اسفند داشته و برای کمک به ستاد مبارزه با کرونا استان تمام ظرفیت‌های امکان ورزشی و اقامتی زیر نظر اداره کل را اعلام کرده‌ایم.

وی توانمندسازی و استفاده از ظرفیت‌های مردم‌نهاد، هیئت‌های ورزشی و چهره‌های ورزشی را از دیگر اقدامات اداره کل ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود: استقرار نظام بهداشتی در محیط اداره کل و محیط‌های ضروری ورزشی، انجام عملیات گندزدایی و ضدعفونی  مستمر ساختمان‌ها و فضاها انجام ‌شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم همراهی سمن‌ها و نهادهای مردمی را در ضدعفونی کردن اماکن حاشیه‌ای و محروم اقدامی قابل‌تقدیر خواند و تصریح کرد: کمک‌های مردمی برای تهیه و توزیع اقلام خوراکی انجام‌ شده و هر شب بیش از 1500 پرس غذا توزیع ‌شده است.

وی ادامه داد: جهت بخشودگی اجاره‌بها اماکن ورزشی خصوصی نیز با صاحبان امکان ارتباط برقرار شده و مذاکرات لازم در جریان است و تا امروز نیز 15 مورد بخشودگی ثبت‌ شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfvmdc.w6dcyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما