سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : 8832
معاون آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن خبر داد:

راه‌اندازی رشته تفسیر تطبیقی در مقطع دکترا

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن از راه‌اندازی رشته تفسیر تطبیقی در دانشکده قم برای نخستین بار در مقطع دکترا خبر داد.
راه‌اندازی رشته تفسیر تطبیقی در مقطع دکترا
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عبدالرضا زاهدی با اشاره به دانشگاه علوم و معارف قرآن اظهار کرد: سرفصل‌های ۱۰ رشته میان‌رشته‌ای در مقطع کارشناسی ارشد قرآن و حقوق، قرآن و سیاست، قرآن و تاریخ و قرآن و جامعه‌شناسی تدوین شده و برای کمیسیون حوزوی وزارت علوم، تحقیقات و آموزش عالی ارسال شده ولی هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

وی از راه‌اندازی رشته تفسیر تطبیقی در دانشکده قم برای نخستین بار در مقطع دکترا خبر داد و افزود: ثبت‌نام دانشجویان انجام شده و از ابتدای مهر به تحصیل در این مقطع می‌پردازند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن خاطرنشان کرد: رشته‌های علوم و تفسیر قرآن در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده‌های شیراز، مشهد، ایلام، آمل، میبد و کرمانشاه در مهر ماه راه‌اندازی می‌شود.

وی عنوان داشت: رشته‌های علوم و تفسیر قرآن ویژه طلاب در شهرهای تهران، مشهد و آمل در بهمن امسال راه‌اندازی می‌شود.

زاهدی با اشاره به رشته‌های کارشناسی دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت: چهار رشته تفسیر قرآن، علوم قرآن، تربیت معلم قرآن و فنون قرائت قرآن در دانشکده‌های قرآنی شهرهای مختلف تدریس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌های مقطع کارشناسی دانشگاه علوم و معارف قرآن در ۲۱ شهر مانند آمل، تهران، بجنورد، خوی، زابل، زاهدان، شاهرود، مراغه، مشهد، ملایر، میبد، اصفهان، سبزوار، قم، شیراز، کرمانشاه، دامغان، خرم‌آباد، ایلام، خمین و تربت جام تدریس می‌شود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن عنوان داشت: ۲۳ نفر از فارغ‌التحصیلان کارشناسی امسال در مرحله نخست آزمون دکترا پذیرش شدند و حدود ۴۰ نفر از فارغ‌التحصیلان کارشناسی در آزمون مقطع کارشناسی ارشد رتبه‌های دو رقمی و سه نفر رتبه‌های تک رقمی را کسب کردند.

وی با اشاره به روند صعودی پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد گفت: ۱۳۰ نفر در سال ۸۷، ۱۸۰ نفر در سال ۸۸، ۲۳۰ نفر در سال ۸۹ و ۴۰۸ نفر در سال گذشته در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش شدند.

زاهدی خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلف ممکن است به فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی نیازی نداشته باشند اما، هر سازمان و اداره‌ای به دلیل فعالیت‌های قرآنی متقاضی حضور فارغ‌التحصیلان رشته‌های این دانشگاه هستند.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر دانشجویان از آزمون مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، گفت: تعداد متقاضیان این مقاطع سال به سال افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.1q4a2bq4ila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما