يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : 88650
منبع : خبرگزاری مهر
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم:

رزمایش فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی در قم اجرا می‌شود

قم نيوز : سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم از برگزاری رزمایش مشترک فرهنگی کتاب و کتابخوانی با همکاری سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) در قم خبر داد.
رزمایش فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی در قم اجرا می‌شود
رزمایش فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی در قم اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوزسجاد عمرانی ظهر یکشنبه در دیدار با جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) اظهار کرد: به منظور اجرای برنامه‌های مشترک در استان با عنوان رزمایش فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی همکاری بین این نهاد ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران یک نهاد مردم محور و ولایت مدار است که با همه دستگاه‌ها و نهادها همکاری می‌کند و در همه برهه‌های زمانی حساس و تاریخی انقلاب حافظ امنیت ملی بوده است، گفت: این همکاری و هم افزایی باعث ایجاد انگیزه و پیشرفت و رشد جامعه می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره گیری از ظرفیت‌های بالای سپاه پاسداران برای ترویج و رشد فرهنگ مطالعه عنوان کرد: سپاه پاسداران در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی و تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری آن را برای همگان تبیین کردند می‌تواند با تعامل دوجانبه در گسترش فرهنگ مطالعه گامی مؤثر بردارد.

وی اظهار داشت: کتابخوانی از موضوعات مهمی است که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند و سپاه نیز از ظرفیت‌های خوبی برای حمایت از این امر مهم برخوردار است.

عمرانی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر رشد فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان بیان کرد: برای تحقق عدالت اجتماعی و فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و حتی روستاها دایر شده است که به لحاظ کیفی برنامه‌های ویژه برای همه اقشار دارند و با توجه به اهمیت ایجاد عادت مطالعه در کودکان و نوجوانان کتابخانه‌های عمومی بیشترین سرمایه گذاری را در این گروه سنی به عنوان نسل آینده ساز و کتابخوان انجام داده است.

جشنواره رضوی بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور

وی در ادامه گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور در حال حاضر است که این جشنواره با هدف تشویق مردم به فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزارمی شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان این مرکز متولی کتاب و کتابخوانی است، گفت: برنامه‌هایی مانند معرفی کتاب‌های متنوع با حضور نویسندگان را در برنامه داریم و هر دو نهاد سپاه پاسداران و اداره کل کتابخانه های عمومی قم می‌توانند نشست‌های فرهنگی مشترکی داشته باشند.

وی گفت: بسیجیان و خانواده‌های آنان و کادر سپاه پاسداران باید الگویی مناسب در حوزه کتابخوانی باشند و از این حرکت رزمایش مشترک فرهنگی عظیم را با همت کتابداران نه تنها در استان بلکه در کشور ایجاد آورند.

به گفته عمرانی، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم و کم برخوردار کتابخانه های عمومی در این مناطق ایجاد شده است و انتظار می‌رود سپاه و ناحیه بسیج با توجه به شناختی که از هر منطقه دارند امنیت آن را فراهم کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgz397.ak97n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما