سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب : 88718
منبع : خبرگزاری فارس

به زودی بسکتبال را شروع می‌کنیم / دلم برای هواداران تنگ شده است

قم نيوز : ملی‌پوش برجسته تیم بسکتبال شیمیدر قم گفت: به مردمی که دلشان برای بازی‌ها تنگ شده باید بگویم که ما هم دلتنگ آنها هستیم و به زودی بسکتبال را شروع می‌کنیم.
به زودی بسکتبال را شروع می‌کنیم / دلم برای هواداران تنگ شده است
به زودی بسکتبال را شروع می‌کنیم / دلم برای هواداران تنگ شده است
به گزارش قم نیوز اگر سال 1398 برای بسکتبال ایران به دلیل موفقیت تیم ملی در مسابقات جام جهانی 2019 بسکتبال و به دست آوردن مجوز صعود به بازی‌های المپیک توکیو سال بسیار خوبی بود، این سال برای بسکتبال قم به واسطه حضور یکی از تیم‌های بزرگ بسکتبال ایران به نام شیمیدر از جذابیت‌ زیادی برخوردار بود، تیمی که نام قم را در لیگ برتر بسکتبال بلند آوازه کرد و خیلی زود محبوب قمی‌های علاقمند به ورزش به ویژه دوست‌داران رشته دانشگاهی بسکتبال شد.

شیمیدر با بازیکنان شاخص بسکتبال ایران و آسیا موجی از شادی و نشاط را به قمی‌ها تزریق کرد و ورزش قم را بعد از نام بزرگ صبا بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخت، تیمی که یکی از بهترین‌‌ بازیکنان آن در فصل 99 – 1398 رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور محمد جمشیدی بود.

بازیکنی که در سن 29 سالگی جزو ستاره‌های بسکتبال ایران محسوب می‌شود و اکنون عضو تیم بسکتبال شیمیدر قم است و با درخشش خیره کننده در فصل اخیر لیگ برتر و جذابیت بالای بازی‌هایش اکنون الگوی بسیاری از استعدادها و نخبه‌های بسکتبال این شهر محسوب می‌شود.

 

درخشش شیمیدر قم با هنرمند بسکتبال ایران

شیمیدر قم در فصل اخیر لیگ برتر بسکتبال با محمد جمشیدی خوش درخشید، با بازیکنی که اهل شهرکرد است و وی را به عنوان هنرمند بسکتبال ایران و یکی از مهره‌های کاردان تیم ملی بسکتبال می‌شناسند، کسی که یکی از ارکان موفقیت و درخشش تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات جام جهانی بسکتبال 2019 و کسب مجوز صعود تیم ملی به بازی‌های المپیک توکیو بود.

جمشیدی که بسکتبال را از باشگاه هیات شهرکرد آغاز کرده و دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد است، با یک متر و 98 سانتیمتر قد به عنوان بازیکن فوروارد، پست سه و عضو تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات مختلف برون‌مرزی و بازیکن شیمیدر قم در لیگ برتر است.

این بازیکن نقش فوق‌العاده مهمی در موفقیت‌های تیم شیمیدر قم در بازی‌های فصل اخیر لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های ایران بود، لیگی که تیم شیمیدر در جایگاه سوم جدول رده‌بندی 14 تیمی مرحله مقدماتی آن جای گرفت و مجوز صعود به پلی‌آف را کسب کرد اما به دلیل شیوع کرونا لغو شد و نیمه تمام ماند.

ملی‌پوش تیم بسکتبال شیمیدر در سه ماه اخیر که تمام فعالیت‌های ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است هماند سایر ورزشکاران حرفه‌ای و هم تیمی‌های خود به صورت شخصی برای حفظ آمادگی جسمانی خود تلاش می‌کند و در این گفت‌وگو از خاطرات بسکتبالی و وضعیت خود در دوران مقابله با ویروس کرونا می‌گوید:

 

 فکر می‌کنی در اولین مسابقه بعد از پایان کرونا چه نوع گلی بزنی؟

زمانی که به بازی‌ها برگردم اولین گلم یک پرتاب دو امتیازی خواهد بود.

 

 نخستین بازی حرفه‌ای خود را به یاد می‌آوری؟

اولین بازی را زمانی انجام دادم که 15 سالم بود و برای نخستین‌بار در مسابقات سوپر لیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور بازی می‌کردم، آن موقع مقابل یک تیم قوی به نام صباباتری که برای قهرمانی می‌جنگید، 30 امتیاز عقب بودیم و در پنج دقیقه پایانی مسابقه مربی به من شانس بازی داد و وقتی داخل زمین رفتم در یک گوشه خالی شوت زدم و این اولین گل حرفه‌ای من بود.

 

 چگونه خودت را در زمان تعطیلی بازی‌ها و قرنطینه آماده نگه داشتی؟

در طول قرنطینه سعی کردم با دویدن، شنا، دراز و نشست، کار کردن روی شکم، کمر و لگن، بدنم را روی فرم نگه دارم، همچنین در این ایام مطالعه می‌کردم و چندین فیلم تماشا کردم.

 

 بیشتر دلت برای چه چیزی از بسکتبال تنگ شده؟

برای هم تیمی‌هام و اینکه اطراف آنها باشم و اوقاتم را با آنها سپری کنیم، دلم برای هواداران و مسابقات بسکتبال تنگ شده و صادقانه بگویم برای هر چیزی در اطراف بسکتبال دلتنگ هستم.

 

 پیامی برای مردم که دلشان برای تماشای بازی‌های شما تنگ شده داری؟

به مردمی که دلشان برای بازی‌ها تنگ شده باید بگویم که ما هم دلتنگ آنها هستیم چون بازی‌ها را از دست دادیم، پس مراقب خود و خانواده‌شان باشید و نکات بهداشتی را هم رعایت کنید، به زودی بسکتبال را شروع می‌کنیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbwzbw.rhbw8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما