سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 89176
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

شرکت‌های مشاور محیط زیستی در قم تشکیل شود

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست قم گفت:‌ شرکت‌های مشاور در حوزه‌ محیط ‌زیست نقش موثری در راهنمایی فعالان اقتصادی برای رعایت قوانین این حوزه دارند و تشکیل این مجموعه‌ها در سطح استان مورد نیاز است.
شرکت‌های مشاور محیط زیستی در قم تشکیل شود
شرکت‌های مشاور محیط زیستی در قم تشکیل شود
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی بیان کرد:‌ بر اساس قانون رعایت استانداردهای محیط زیستی برای انجام فعالیت‌های تولیدی و صنعتی ضروری است و در همین رابطه تشکیل شرکت‌های مشاور محیط زیستی، بستر مناسبی برای آشنایی هرچه بیشتر فعالان اقتصادی استان با قوانین محیط زیستی و اجرای آن فراهم خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس قانون واحدهای صنعتی که بیش از ۵۰ تن در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند باید در جریان فعالیت خود از یک کارشناس حوزه محیط زیست استفاده کنند اما ازآنجاکه بیشتر واحدهای صنعتی استان کوچک و متوسط بوده و کمتر از این میزان نیرو دارند،‌ تشکیل شرکت‌های مشاور محیط زیستی امکان مناسبی برای ارائه خدمات موردنیاز آنان در این حوزه است.

وی ادامه داد: همچنین تشکیل شرکت‌های محیط زیستی در قم،‌ هزینه فعالان اقتصادی را در جریان آشنایی با دستورالعمل‌های حوزه محیط زیست و رعایت آن‌ها کاهش می‌دهد و از وقوع تخلفات قانونی که منجر به جریمه و حتی تعطیلی واحدهای صنعتی می‌شود،‌ جلوگیری می‌کند.

موسوی مشکینی گفت: در حال حاضر نیز وضعیت فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی قم بر اساس استانداردهای محیط زیستی به‌طور مستمر توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان مورد پایش و بررسی قرار گرفته و با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.

وی بیان کرد:‌ همچنین با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده،‌ طی سال گذشته ۳۰ واحد صنعتی استان به سیستم سنجش آلودگی هوا تجهیز شد و سامانه‌های پایش خود را به‌روز کردند که این موضوع نقش مؤثری در کاهش آلودگی‌های این بخش خواهد داشت.

حدود ۹۰ درصد فعالیت‌های صنعتی در قم مربوط به صنایع کوچک و متوسط است، حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از۵۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۲ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۳۷۶ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcai6na.49no015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما