?>?> ۳۰ هزار هکتار از مراتع قم برای مقابله با ملخ سم پاشی شد | قم نیوز
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : 89262
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

۳۰ هزار هکتار از مراتع قم برای مقابله با ملخ سم پاشی شد

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه ملخ‌های موجود در استان قم از نوع بومی هستند، گفت: ۳۰ هزار هکتار از مراتع قم برای مقابله با ملخ سم پاشی شد.
۳۰ هزار هکتار از مراتع قم برای مقابله با ملخ سم پاشی شد
۳۰ هزار هکتار از مراتع قم برای مقابله با ملخ سم پاشی شد
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی گفت: ملخ در ایران به دو گروه بومی و مهاجر که نوع مهاجر آن از نوع صحرایی است تقسیم می‌شوند هیچ گونه ملخی از استان‌های جنوبی به قم وارد نشده و نوع مهاجر آن به مراکشی معروف و اغلب از صحرای عربستان و آفریقا هستند.

وی بارش خوب باران طی بهار امسال را علت تکثیر ملخ‌ها ذکر کرد و افزود: ملخ‌های بومی قدرت پرواز زیادی ندارند و امسال در سطح شهر شاهد ورود بسیاری از این نوع ملخ‌ها بودیم که اگر به کشاورزی صدمه نزنند با آن‌ها مبارزه نمی‌کنیم اما سال گذشته هجوم بیشتر و تأکید بر مبارزه با ملخ‌ها بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: این ملخ‌ها قبل از عید در مناطقی که متراکم بودند شناسایی شدند و در ۳۰ هزار هکتار تخم گذاری کرده بودند که سرشماری کردیم و مشخص شد که بین ۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار در هکتار این ملخ‌ها وجود دارند و برای اینکه ظغیان نکنند در همان سن اول مبارزه را شروع کردیم.

پورمیدانی عنوان کرد: در بیش از ۳۰ هزار هکتار که تراکم زیادی بود مبارزه کردیم تا میزان تردد ملخ‌ها به شهرها کم‌تر شود؛ ما با حداقل سم و با در نظر گرفتن شرایط محیط زیست با این ملخ‌ها مبارزه کردیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgxx97.ak9y34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما