شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : 90239
منبع : خبرگزاری فارس

5 دوومیدانی‌کار قم در جمع ستاره‌های 98 ایران

قم نيوز : پنج دوومیدانی‌کار مطرح استان قم از سوی فدراسیون دوومیدانی در رده‌بندی برترین‌ها و چهره‌های شاخص سال 1398 کشور قرار گرفتند.
5 دوومیدانی‌کار قم در جمع ستاره‌های 98 ایران
5 دوومیدانی‌کار قم در جمع ستاره‌های 98 ایران
به گزارش قم نیوز طبق اعلام رنکینگ فدراسیون دوومیدانی نفرات برتر رده سنی بزرگسالان دوومیدانی کشور در سال ۹۸ در تمام مواد و رشته‌ها در حالی معرفی شدند که استان قم صاحب 6 جایگاه در بین سه نفر برتر 6 ماده است و همچنان یکی از استان‌های موفق این رشته به شمار می‌رود.

محمدمحسن ربانی رکورددار پرش با نیزه ایران که در سال 2007 در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی اردن با عملکردی کم‌نظیر به مقام قهرمانی دست یافت تا تنها طلایی تاریخ دوومیدانی ایران در پرش با نیزه قاره کهن لقب بگیرد، با اینکه ماه‌های زیادی است از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرده و در عرصه مربیگری فعالیت می‌کند، اما همچنان از نگاه فدراسیون دوومیدانی در ماده پرش با نیزه در جایگاه نخست قرار دارد.

میلاد دریساوی دیگر دوومیدانی‌‌کار شاخص قم که در یک دهه اخیر بارها جزو نفرات برتر دو رشته پرش طول و پرش سه‌گام ایران بوده و حتی مدت‌ها رکورددار این رشته نیز به شمار می‌رود، با توجه به عملکرد سال 1398 از نگاه فدراسیون دوومیدانی در پرش طول صاحب رنکینگ دوم کشور است.

رضا ملک‌پور دونده جوان و مستعد استان قم که در سال‌های اخیر از میادین مختلف داخلی و برون‌مرزی افتخارات متنوعی کسب کرده در رنکینگ برترین‌های سال 98 دوومیدانی ایران در جایگاه دوم رشته 400 متر با مانع قرار دارد و علی سلامتیان دونده رشته ۱۱۰ متر با مانع صاحب رنکینگ سوم کشور است.

قم علاوه بر مردان دوومیدانی‌کار خود، یک نماینده نیز در جمع برترین‌های دوومیدانی زنان ایران دارد و این چهره کسی نیست جز محدثه ابراهیم‌پور که در ماده 400 متر با مانع صاحب مقام دوم کشور است، ضمن اینکه همین دونده موفق در رشته 400 متر رنکینگ سوم کشور را از آن خود کرده است.

علی رضایی رئیس هیأت دوومیدانی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: این هیأت به پشتوانه تلاش، ‌تجربه و دانش مربیان پرتوان خود و همچنین اراده دوومیدانی‌کاران با استعداد دارای بیشترین نماینده در رنکینگ برترین‌های دوومیدانی کشور است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccoiqo.2bqx18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما