پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : 9055

رهبری روحیه مردم را در شرایط کنونی حفظ کرده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: رییس شورای عالی حوزه علمیه گفت: مقام معظم رهبری امروز تنها کسی هستند که به مردم امید می‌دهند و روحیه مردم را حفظ می‌کنند.
رهبری روحیه مردم را در شرایط کنونی حفظ کرده‌اند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله رضا استادی چهارشنبه شب در مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم عنوان کرد: تمام انسان‌ها به موعظه نیاز دارند و هیچ کسی نباید چنین فکر کند که شیطان به سراغ او نمی‌آید.

وی گفت: امکان دارد که شیطان بیش از دیگران به سراغ ما بیاید و سعی در منحرف کردن ما داشته باشد، چون اگر ما گناه نکنیم و اسیر هوای نفس خویش نشویم، می‌توانیم کمک بزرگی برای دین خدا باشیم و این چیزی است که شیطان نمی‌خواهد.

امام جمعه قم تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم به عنوان ناصر و کمک دهنده به دین باشیم، باید بیش از پیش به این مسائل توجه داشته باشیم.

استادی افزود: خدای متعال برای تایید دین به ما نیاز ندارد، بلکه ما از خدا می‌خواهیم که اگر قرار است به دین کمک شود، این کار به وسیله ما انجام شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم عنوان کرد: ما همان طوری که می‌‌توانیم جمعیت زیادی را مورد تأثیر قرار داده و به راه دین دعوت کنیم،‌ می‌توانیم در تخریب هم اگر خدای نکرده فعالیت کنیم، تأثیر بسیار بالایی داشته باشیم.

وی افزود: مردم از ما توقع دارند که مراقب فعالیت‌هایمان باشیم، ما خودمان نیز باید بیشتر از دیگران به این موضوع توجه داشته باشیم، چون ما می‌خواهیم جا پای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بگذاریم.

رییس شورای عالی حوزه علمیه اذعان داشت: شما هم می‌توانید فعالیت‌هایی در راستای ارتقای سطح حوزه انجام دهید، اما در این راه باید همراه یکدیگر فعالیت کنید.

وی اظهار داشت: اگر قرار است کاری انجام شود، شرطش همکاری و خوش‌بینی است، اینکه هر کسی تا سر کار نیست و پستی ندارد مدام انتقاد کند، ولی بعد از دریافت کار رویه را تغییر دهد، صحیح نیست.

استادی افزود:‌ امروز صحبت‌های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دادم، توجه من به این نکته جلب شد که امروز ایشان تنها کسی هستند که به مردم امید می‌دهند و روحیه مردم را حفظ می‌کنند.

وی مشکلات جامعه را ناشی از انتقاد‌های قبل از مسوولیت دانست و گفت: اینکه همه امروز از سختی‌ها و گرانی‌ها حرف می‌زنند به همان دلیل است که انتقاد‌های بی مورد و بدون توجه به عواقب انجام می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه کسی نمی‌تواند بگوید در حوزه هیچ مشکل و نقطه ضعفی نیست، گفت: باید همه کار کنیم، قدری در برابر بعضی مشکلات کوتاه بیاییم و قدری هم بعضی موارد را نادیده بگیریم،‌ این موارد می‌تواند در بهتر شدن اوضاع به ما کمک کند.

استادی افزود: افرادی مدام نسبت به این موضوع انتقاد دارند که در گذشته در مدارس حوزه علمیه برای طلاب مطالب اخلاقی بیان می‌شد، اما اکنون این کار انجام نمی‌شود، اما واقعیت این است که برخی از این افراد هستند که اگر از آن ها خواسته شود که در مدرسه علمیه‌ای حاضر شده و حدیث و مسایل اخلاقی بگوید، قبول نمی‌کنند.

رییس شورای عالی حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: شما به عنوان نمایندگان طلاب در مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم فکرتان این باشد که به طلاب خدمت کنید، چنان رفتار نکنید که کسی فکر کند اگر وارد این مجمع شد برایش از لحاظ مادی و امکانات منافعی وجود دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: یک طلبه زمانی حرف‌های ما را قبول می‌کند که ببیند بین ما و او فاصله زیادی نیست، اما وقتی طلبه‌ای مثلاً به درب خانه ما برای کاری بیاید و فاصله طبقاتی زیاد را مشاهده کند، مطمئناً حرف‌های ما در وی اثر نخواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.mnok49nwm5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما