چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : 91055
منبع : خبرگزاری فارس

افتتاح 35 پروژه با بیش از 21 میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت

قم نيوز : مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: در هفته دولت 35 پروژه با 21 میلیارد و 557 میلیون تومان اعتبار افتتاح خواهد شد که این پروژه‌ها علاوه بر افزایش اشتغال‌زایی مناطق مختلف استان قم در آینده، به صورت موقت برای 663 نفر نیز اشتغال‌زایی به دنبال داشته است.
افتتاح 35 پروژه با بیش از 21 میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت
افتتاح 35 پروژه با بیش از 21 میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت
به گزارش قم نیوز سید محمدتقی سجادی امروز با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: در حوزه‌های بیابان، جنگل، مرتع و آبخیزداری پروژه‌های مختلفی برای افتتاح در هفته دولت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های حوزه بیابان با محوریت نهال‌کاری، مراقبت و آبیاری در سطح دو هزار و 100 هکتاری از منطقه کوه نمک بخش مرکزی مطرح کرد: پروژه حوزه بیابان 8 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده و به صورت موقت برای 410 اشتغال‌زایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: مدیریت هرزآب در سطح 456 هکتار از منطقه کوه نمک از جمله دیگر پروژه‌های مورد نظر در حوزه بیابان است که برای آن بیش از 420 میلیون تومان هزینه و برای 45 نفر به صورت موقت اشتغال‌زایی شده است.

وی از بوته‌کاری در سطح 234 هکتار از حسین آباد نیزار در حوزه مرتع یاد کرد و گفت: این پروژه با 844 میلیون تومان اعتبار برای 65 نفر به صورت موقت اشتغال‌زایی داشته هر چند هدف اصلی این پروژه‌ها اشتغال‌زایی نیست.

سجادی با بیان اینکه نهالکای 130 هکتاری  و بذرکاری بادام کوهی و ارژن 20 هکتاری در حوضه آبخیز و مراتع علی آباد نیزار در قالب پروژه‌های جنگل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم دنبال می‌شود، گفت: برای پروژه‌های جنگل 542 میلیون تومان هزینه و به صورت موقت برای 60 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات آبخیزداری حوضه آبخیز دره سلیمان کهک با یک سازه گابیون‌بندی به حجم  750 مترمکعب و سه بند سنگی و ملاتی به حجم هفت هزار و 700 مترمکعب با بیش از دو میلیارد و 303 میلیون تومان انجام شده که 20 نیروی کار برای اجرای این عملیات تلاش کرده‌اند.

سجادی از اجرای عملیات آبخیزداری در حوضه‌های آبخیزخدیجه خاتون و چاله گنبد و محمودآباد بخش سلفچگان با یک سازه گابیون‌‎بندی به حجم  هزار و 200 مترمکعب و تعداد 9 سازه بند سنگی و ملاتی به حجم 6 هزار و 200 مترمکعب یاد کرد و گفت: در این حوضه‌ها سه میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده و در مجموع 25 نفر با اجرای آن‌ها اشتغال داشته‌اند.

وی یادآور شد: در عملیات آبخیزداری حوضه آبخیز ونارچ با استفاده از ظرفیت 20 نیروی کار یک سازه گابیون بندی به حجم  300 مترمکعب و 10 سازه بند سنگی وملاتی به حجم هفت هزار و 500 متر مکعب با اعتباری بیش از دو میلیارد و 972 میلیون تومان ایجاد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: عملیات آبخیزداری حوضه آبخیز وزوا دهستان قاهان با سه سازه گابیون‌بندی به حجم  813 مترمکعب و تعداد دو بند سنگی و ملاتی به حجم سه هزار و 137 متر مربع با هزینه‌ای بیش از 2 میلیارد و 767 میلیون تومان انجام شده که به صورت موقت برای 18 نفر اشتغال‌زایی داشته است.

وی ادامه داد: پروژه‌ها و فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری با هدف حفظ آب و خاک، افزایش پوشش گیاهی، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی و قنوات و چاه‌ها و غیره اجرا می‌شوند و اشتغال اینگونه طرح‌ها زودهنگام نبوده و اثرات آن‌ها در طولانی مدت و سالیان متمادی پس از اجرا در اشتغال منطقه قابل مشاهده خواهد بود.

سجادی خاطرنشان کرد: در مجموع در هفته دولت 35 پروژه با 21 میلیارد و 557 میلیون تومان اعتبار افتتاح خواهد شد که این پروژه‌ها علاوه بر افزایش اشتغال‌زایی مناطق مختلف استان قم در آینده، به صورت موقت برای 663 نفر نیز اشتغال‌زایی به دنبال داشته است.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjiyeh.uqevizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما