قم نيوز : قم نیوز: مسئول امور روحانیت ریاست جمهوری گفت: رابطه دولت و حوزه‌های علمیه باید تقویت شود چرا که جایگاه روحانیت و هدایت‌های آنان دارای اهمیت است.
میرتاج‎الدینی:تقویت ارتباط دولت و حوزه علمیه امری ضروری است
به گزارش قم نیوز سید محمدرضا میرتاج‌الدینی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی در قم با اشاره به خلأ موجود در ارتباط میان دولت و حوزه علمیه اظهار داشت: تلاش داریم با استفاده از رهنمودهای علما و بزرگان این خلأ را پر کنیم.

وی با اشاره به حرکت جدید استکبار در اهانت به پیامبر اکرم(ص) آن را حرکتی مشکوک و فتنه‌انگیز در فضایی خاص دانست و گفت: انتظار داریم راهپیمایی‌ها و تظاهرات در محکومیت این عمل زشت از سوی مسلمانان استمرار داشته باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تحریم‌های غرب علیه ایران بیان کرد: دولت برنامه خاصی برای مقابله با تحریم‌ها دارد تا آثار و تبعات آن کمتر متوجه مردم شود و به همین دلیل معیشت مردم در اولویت است.

وی ادامه داد: سیاست دولت این است که اعتبارات برخی بخش‌ها را تا حدودی کاهش داده و اولویت را معیشت مردم قرار داده است.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: دولت بودجه‌های بهداشت و درمان و بودجه‌های جاری را در اولویت قرار داده و در این بخش‌ها شاهد کاهش بودجه نیستیم اما در بخش‌های دیگر اعتبارات کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی در اولویت قرار دارد گفت: پروژه‌های عمرانی در اقتصاد کشور تاثیرگذار است و بودجه‌های عمرانی را باید از طریق فروش اوراق مشارکت و واگذاری دارایی‌های دولتی تقویت کرد.

مسئول امور روحانیت ریاست جمهوری با اشاره به اجلاسیه غیر متعهدها، این اجلاسیه را فرصت خوبی برای ایران در شرایط تحریم دانست و افزود: در دوره‌ای که دشمن به دنبال انزوای کامل ایران بود، تمام دنیا به ایران آمدند و سخنرانی رهبر انقلاب منشور ماندگار این کنفرانس بود.

وی ادامه داد: دنیا فهمید ایران برخلاف تبلیغاتی که علیه آن در جهان می‌شود دارای ثبات است و بنابراین بسیاری از ملاقات‌ها و قراردادها در عرصه‌های مختلف صورت گرفت.

میرتاج‌الدینی در گزارش اقتصادی خود به بازار ارز اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ارز در هفته‌های اخیر، فاصله زیاد نرخ مصوب آن با قیمت موجود در بازار بود و بنابراین بررسی این مسئله در اولویت نخست قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای پاسخگویی به تقاضاها دولت اعلام کرد که اتاق ارز تشکیل شود و ارز شناور را با دو درصد زیر قیمت بازار عرضه کند.

مسئول امور روحانیت ریاست جمهوری ارتباط دولت با حوزه‌های علمیه، اطلاع‌رسانی و گزارش دادن به مراجع، دریافت نظرات شخصیت‌ها و بزرگان حوزوی و ارائه خدمات به حوزه‌ها را از راهبردهای این معاونت برشمرد و تاکید کرد: تلاش ما این است که رابطه دولت و حوزه‌ها تقویت شود چرا که جایگاه روحانیت و هدایت‌های آنان در کنار مقام معظم رهبری دارای اهمیت است.

انتهای پیام/113
https://qomnews.ir/vdca.wnok49n6o5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما